ေျမျဖဴအစား ေသနတ္ကိုင္ခဲ့သူ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း

လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၄ ႏွစ္က ရခိုင္ျပည္နယ္ကေန လက္နက္ကိုင္ၿပီး ဦးေဆာင္ေတာ္လွန္ခဲ့သူေတြထဲမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္ သူဟာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံဘက္ကို ထြက္ခြာသြားၿပီး ျပည္ပကေန ဆက္လက္ေတာ္လွန္ခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္ေက်ာ္က အရပ္သားအစုိးရသစ္ တက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ဖိတ္ေခၚမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္၀င္လာပါတယ္။ အခုေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးေဆြးေႏြးမႈေတြမွာ သူ႔ကို ျပန္လည္ေတြ႕ျမင္ၾကရပါၿပီ။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ဘ၀အလွည့္ အေျပာင္းမ်ားစြာနဲ႔ စိတ္ဓာတ္တည္ၾကည္ခိုင္မာတဲ့ အဲ့ဒီအမ်ဳိးသမီးကေတာ့ ရခိုင္ အမ်ဳိးသမီးေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းပါ။ တစ္ခ်ိန္က ေျမျဖဴကိုင္တဲ့ ဆရာမဘ၀ကေန ေသနတ္ကိုင္ခဲ့သူျဖစ္သလို ခုခ်ိန္မွာ က်ည္ဆန္မ်ားအစား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းပြင့္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနသူ ေဒၚေစာျမရာဇာလင္းကို အခုလို ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းထားပါတယ္။



အေမး။ ။ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ဆရာမ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျပန္ေရာက္လာသလဲ သိပါရေစ။

အေျဖ။ ။ ျပည္ပမွာ၂၄ ႏွစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခု ၾသဂုတ္လ၂၆ ရက္ေန႔မွာ ကၽြန္မရခိုင္ျပည္ကို ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ကေနၿပီးေတာ့ ျပန္၀င္လာပါတယ္။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ တက္လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေပါ့။

အေမး။ ။ အခုဆိုရင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံတြင္းမွာပဲ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအေရးကို လုပ္ခြင့္ရၿပီေပါ့။ အဲ့ဒီေတာ့ ျပည္ပကေန ႏိုင္ငံေရးလုပ္ရတာနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးျပန္လုပ္တာ ဘယ္လိုကြာျခားပါသလဲ။

အေျဖ။ ။ အဲ့ဒါက ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ျပည္ပမွာက်ေတာ့ ဖမ္းဖို႔ဆီးဖို႔ေၾကာက္ရတာမရွိဘူး။ ကၽြန္မတို႔က သံရံုးေတြမွာ သြားၿပီးေတာ့ဆႏၵျပလိုက္၊ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ဘဂၤလာေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံက သင့္ေတာ္ရာေနရာတစ္ခုခုမွာ သတင္းသမားေတြ စုေ၀းတဲ့ေနရာမွာ သြားၿပီးေတာ့ဆႏၵျပလိုက္ စသျဖင့္ ကၽြန္မတို႔လုပ္ရတာေတာ့ စိုးရိမ္မႈကင္းတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ျပည္ပမွာေနၿပီးေတာ့လုပ္ရတာ ဘယ္တစ္ခုက အခက္အခဲရွိသလဲဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မတို႔လုပ္ေနတာေတြကို ျပည္သူေတြက မ်က္၀ါးထင္ထင္မျမင္ရဘူး။ သတင္းမွာပဲ ဖတ္ရတယ္။ ျပည္တြင္းထဲကို ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မတို႔က ျပည္သူနဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆံုေတြ႕ခြင့္ရတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ကၽြန္မတို႔အတြက္ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အခြင့္အေရးပဲလို႔ ကၽြန္မျမင္ပါတယ္။ အဲ့ဒါကေတာ့ ျပည္ပမွာ လႈပ္ရွားတ့ဲ အေနအထားနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာ လႈပ္ရွားတဲ့ အေနအထားရဲ႕ ကြာဟခ်က္ပါ။

အေမး။ ။ ဆရာမ ျပည္ပမွာ ေနထိုင္ခဲ့တဲ့ ၂၄ ႏွစ္အတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာထိ လုပ္ႏိုင္ခဲ့သလဲဆိုတာ သိပါရေစ။

အေျဖ။ ။ ပထမဦးဆံုးေပါ့ေနာ္… ၁၉၈၈ ခုဒီမိုကေရစီအေရးခင္းမွာ ကၽြန္မကို နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖမ္းဖို႔၊ ဆီးဖို႔၊ သတ္ဖို႔ စသည္အားျဖင့္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြေပါင္းစံုနဲ႔ ႀကံဳတဲ့အခါမွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နယ္စပ္ကို သြားဖို႔အတြက္ကၽြန္မ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံမွာ ခိုလံႈၿပီးေတာ့မွ ပထမဦးဆံုး လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး အဖြဲ႔အစည္းမွာ ဝင္လိုက္တယ္။

ရခိုင္အမ်ိဳးသားညီညြတ္ေရးတပ္ဦးလို႔ေခၚတယ္။ သံုးႏွစ္ေလာက္ၾကာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္မဟာ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြကို ထြက္ဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မထိုင္းႏိုင္ငံကို ၁၉၉၁ ခု ဧၿပီလမွာ ေရာက္သြားတယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ထုိင္းႏိုင္ငံနယ္စပ္မွာရွိေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေပါင္းစံုကို ကၽြန္မေလ့လာတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြပါ၀င္လာဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြနဲ႔ အမ်ိဳးသမီး အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု ဖြဲ႔စည္းဖို႔ႀကဳိးစားတယ္။ ကၽြန္မ ကိုးႏွစ္ေလာက္ကို ျဖတ္သန္းတယ္။ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္း တစ္ခုရွိလာတာက ၁၉၉၅ ခုမွာ ကၽြန္မက တရုတ္ႏိုင္ငံမွာက်င္းပတဲ့ ကမာၻ႔အမ်ိဳးသမီးမ်ားညီလာခံကို တက္ခြင့္ရလိုက္တယ္။  အဲ့ဒီညီလာခံက ကၽြန္မကို အမ်ားႀကီးတြန္းအားေပးလိုက္သလိုျဖစ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကၽြန္မက ၁၉၉၈ ခုမွာ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားအစည္းအရံုးကို စတင္ဖြဲ႕စည္းတယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ၁၉၉၉ ခုမွာပဲ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ျမန္မာႏုိင္ငံ) ဖြဲ႕စည္းတယ္။ ဒီလိုတစ္ဖက္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ စြမ္းရည္ျမင့္မားလာဖို႔၊ အမ်ိဳးသမီးေတြ ႏုိင္ငံေရးမွာ တက္ၾကြတဲ့သူေတြအျဖစ္ ပါ၀င္လာဖို႔၊ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေခါင္းေဆာင္ေနရာရလာဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ပဲ တစ္ဖက္မွာ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေကာင္စီမွာ ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ကၽြန္မတို႔ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးခရီးကေတာ့ စစ္မွန္ေသာ ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးေပါ့။

အေမး။ ။ အဲ့ဒီကာလေတြအတြင္းမွာ ဆရာမဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ ေတြ႕ခဲ့ရလဲ၊ဘယ္လိုအေတြ႕အႀကံဳေတြ ရခဲ့လဲဆိုတာလည္း ေျပာျပေပးပါရွင့္။

အေျဖ။ ။ ၁၉၈၈ ခု၊ ၾသဂုတ္လ၉ ရက္မွာ ကၽြန္မေတာ္လွန္ေရးကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းလုပ္လာတယ္။ ဒီမတိုင္ခင္ကလည္း ေျမေအာက္လႈပ္ရွားမႈေတြ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုခံစားခ်က္ရွိသလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေတာ္လွန္ေရးရဲ႕ သေဘာသဘာ၀ဟာ ပန္းခင္းတဲ့လမ္းမဟုတ္ဘူး။ ၾကမ္းတမ္းမယ္၊ ခက္ထန္မယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မလံုးဝသိတယ္။ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္မွာ တကယ္ႀကံဳလာတဲ့အခါ  အခက္အခဲေတြရွိတယ္။ကၽြန္မမွာပါတဲ့ အ၀တ္အစားေတြကေလ သံုးထည္ေလာက္ပဲရွိတယ္။ ၿခဳံေစာင္မလံုေလာက္ဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ကၽြန္မက ေန႔ခင္းပိုင္းမွာဆိုရင္ ထင္းေခြတယ္။ ထင္းတံုးေတြကုိ စုထားရတယ္။ အဲ့ဒီထင္းတံုးကို မီးေမႊးၿပီးေတာ့မွ ညအိပ္ရတဲ့ဘ၀လည္း ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ႀကံဳရတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ဖ်ားနာလာလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မကိုကူမယ့္လူက အနီးအနားမွာ မရွိဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕လံုၿခံဳေရးအရ အမ်ဳိးသားေတြလည္း ကၽြန္မရဲ႕ တဲေလးေတြကိုလာခြင့္မရွိဘူးေလ။ အဲ့လိုဆိုေတာ့ ကၽြန္မက ေနမေကာင္းလို႔ေရဆာလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ထလို႔မရတဲ့ အေနအထားေတြမွာဆိုလို႔ရွိရင္ တအားအခက္အခဲႀကံဳတယ္။ အဲ့လိုအခက္အခဲေပါင္းမ်ားစြာကို ကၽြန္မ သံုးႏွစ္နီးပါးေလာက္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္။ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မက လက္နက္ခ်ၿပီး ျပည္တြင္းကို ျပန္ဝင္လာဖို႔ကို ဘယ္ေတာ့မွ မႀကိဳးစားခဲ့ဘူး။

အေမး။ ။ အဲ့ဒီမတိုင္မွာ မူလတန္းျပဆရာမလို႔ သိရပါတယ္။ အဲ့ဒီတုန္းကအေၾကာင္းေလးေတြလည္း သိပါရေစ။

အေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ကၽြန္မမိဘႏွစ္ပါးေပးခဲ့တဲ့ နာမည္ျဖစ္တဲ့ ျမေအးသိန္းနာမည္နဲ႔ ကၽြန္မေက်ာင္းဆရာမ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ပထမဆံုးကေတာ့ မူလတန္းဆရာမလုပ္တယ္။ၿပီးေတာ့ မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္လုပ္တယ္။ ၿပီးမွပဲ အလယ္တန္းဆရာမလုပ္တယ္။ ႏိုင္ငံကမထြက္ခင္မွာေတာ့ တြဲဖက္အထကမွာ ကၽြန္မစာျပေနခဲ့တာေပါ့။ အဲ့ဒီတုန္းကေတာ့ ကၽြန္မက ဆံပင္အရွည္ႀကီးနဲ႔ တကယ့္ကိုျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းေနတဲ့၊ အက်ႌလက္ရွည္ေတြဝတ္တဲ့ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ေယာက္ေပါ့။ ေတာ္ေတာ္ကို ျမန္မာဆန္ဆန္ရွိပါတယ္။

အလွဴအတန္းေတြလည္း ရက္ေရာတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ဆိုရင္ ဒီေန႔ေခတ္စကားနဲ႔ ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ Social Work ကို အရမ္းစိတ္၀င္စားတဲ့ ဆရာမတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ မွန္းခဲ့တာကေတာ့ ျမန္မာစာဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔ပဲ။ စာေပလည္း ၀ါသနာပါတယ္။ ကဗ်ာေတြ၊ ၀တၳဳေတြ ေရးတယ္။ အႏု၊  အရြေတြကို အင္မတန္မွ စိတ္၀င္စားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နာမည္အေတာ္ရတဲ့ အဆင့္ထိေတာ့ မေရာက္ခဲ့ဘူး။ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ႏြံနစ္ပန္းေလး မႏြမ္းေစခ်င္ ဝတၳဳနဲ႔ ဆုရဖူးပါတယ္။

အေမး။ ။ ဆရာမက တစ္ခ်ိန္ကလက္နက္ကိုင္ၿပီးေတာ့ ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကိစၥရပ္ေတြကို လုပ္တာေပါ့ေနာ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥလုပ္ေနတဲ့အပိုင္းေလးကိုလည္း ေျပာျပေပးပါဦးရွင့္။

အေျဖ။ ။ ကၽြန္မကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးကိစၥနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥကို တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ဒြန္တြဲၿပီးေတာ့ လုပ္ပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထဲထဲ၀င္၀င္ပါလာတာကေတာ့ ၂၀၁၃ ခု NCCT ကို ဖြဲ႕လိုက္တဲ့အခ်ိန္အခါမွာပါ။တိုင္းျပည္အတြက္လူမ်ိဳးအတြက္ကို ကၽြန္မ စဥ္းစားလာတာကေတာ့ စစ္ေျမျပင္မွာ စစ္တိုက္ေနဖို႔ထက္ ႏိုင္ငံေရးကို စားပြဲေပၚမွာတင္ၿပီးေတာ့ ေဆြးေႏြးခြင့္ရလာတယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒါကိုကြ်န္မ ပိုသေဘာက်တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ပဲ အခုၿငိမ္းခ်မ္းေရး Process မွာ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ထဲထဲ၀င္၀င္လုပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔အခ်ိန္မွာ စဥ္းစားလာတာက စစ္ကိုစစ္နဲ႔ေျဖရွင္းေနလို႔ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွၿပီးမွာ မဟုတ္ဘူး။

တိုင္းျပည္က ဒီမိုကေရစီ ေျပာင္းလဲရံု ကာလပဲရွိေသးတယ္။  ေျပာင္းလဲကာစ အေနအထားေလာက္ပဲ ရွိေသးတယ္။ အ့ဲဒီနည္းနည္းေျပာင္းတာကို မ်ားမ်ားေျပာင္းလာႏိုင္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္မတို႔က ႏိုင္ငံတကာအေတြ႔အႀကဳံနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီးေတာ့မွ စဥ္းစားရမွာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒါေၾကာင့္မို႔လုိ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြဆိုရင္ သတိရွိရွိနဲ႔ လႈပ္ရွားဖို႔လိုတယ္။

အေမး။ ။ အခုလတ္တေလာမွာျမန္မာႏိုင္ငံက အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ အေျခအေန ဘယ္လိုရွိတယ္လို႔ ထင္ပါသလဲရွင့္။

အေျဖ။ ။ ရခိုင္အမ်ိဳးသမီး အဖြဲ႔အစည္း ေခါင္းေဆာင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သံုးသပ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြကေတာ့ ၂၀၁၂ ခုရဲ႕ေနာက္ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္တက္တက္ၾကြၾကြေတာ့ ပါလာၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီတက္ၾကြလႈပ္ရွားမႈမ်ားအားလံုးသည္ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ညီတဲ့ လႈပ္ရွားတက္ၾကြမႈမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔လည္း လိုအပ္ပါေသးတယ္။ ဥပမာ-ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြမွာ ဆိုလုိ႔ရွိရင္ အမ်ိဳးသမီးေတြတအားနည္းေနတယ္။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေရြးခ်ယ္ၾကမလဲ မသိေသးဘူး။ ပါလီမန္ထဲမွာဆိုလို႔ရွိရင္လည္း အမ်ိဳးသမီးေတြ တအားနည္းေနတယ္။

အမ်ိဳးသမီးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါလာဖို႔အတြက္ကို ကၽြန္မတို႔ကတြန္းအားေပးေနတယ္။ ၂၀၁၂ ခုရဲ႕ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အမ်ိဳးသမီးကြန္ရက္ေတြ ဖြဲ႕ၿပီးေတာ့မွပဲ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ေတာ္ေတာ္ပါလာၾကတာေတာ့ အားရစရာေတာ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားႀကီးသင္တန္းေတြ လိုေသးပါတယ္လို႔ ကၽြန္မျမင္တယ္။

အေမး။ ။ ဆရာမရဲ႕ မိသားစုဘဝ အေၾကာင္းေလးလည္း သိပါရေစ။

အေျဖ။ ။ ပင္ကိုယ္မိသားစုကေလ ကၽြန္မကို ေမြးဖြားလိုက္တဲ့ မိဘႏွစ္ပါးနဲ႔ ကၽြန္မတစ္ေယာက္ သံုးေယာက္ပဲရွိပါတယ္။ အခုေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ကၽြန္မက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေတာ့ သားတစ္ေယာက္၊ သမီးတစ္ေယာက္ ထြန္းကားလ်က္ရွိပါတယ္။ သူက ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံဖြား ရခိုင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္မကို အမ်ားဆံုး နားလည္ေပးႏိုင္တဲ့လူ ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်တဲ့ အခ်ိန္ကဆိုရင္ တအားဆင္းဆင္းရဲရဲ ဘ၀ကိုစရတာေလ။

အေမး။ ။ ႏိုင္ငံေရး ကိစၥရပ္ေတြကို လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့အခါမွာ မိသားစုကေကာ ဆရာမအေပၚမွာ ဘယ္လိုသေဘာထားပါသလဲ။ အားေပးကူညီမႈေရာ ရွိပါသလား။

အေျဖ။ ။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ အခက္အခဲရွိပါတယ္။ ကၽြန္မကႏိုင္ငံေရးထဲမွာ ေဇာင္းေပးၿပီးေနေနရတ့ဲအခ်ိန္မွာ ကေလးေတြကို အေမနဲ႔ကေလးထိန္းနဲ႔ထားရတဲ့အေျခအေနလည္းရွိတယ္။ ၿပီးလို႔ရွိရင္ ကၽြန္မရဲ႕အမ်ိဳးသား ကုိယ္၌ကလည္း ဒီႏိုင္ငံေရးထဲမွာ မလုပ္ေပမယ့္လို႔ လူမႈေရးတအားလုပ္တယ္။ သူလည္းခရီးထြက္ရတယ္။ ကၽြန္မလည္းခရီးထြက္ရတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ကၽြန္မနဲ႔သူနဲ႔ ထမင္းပြဲ မဆံုႏိုင္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ နားလည္ရတာေပါ့။ တစ္ခါတစ္ခါ ပ႗ိပကၡေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ သားေလးက ကၽြန္မကိုေျပာတယ္။ အေမကေတာ့ သားသမီးေတြကိုေတာင္ သတိရပါရဲ႕လား။

ႏိုင္ငံျခားမွာခ်ည္းပဲ အေနမ်ားတယ္ဆိုၿပီးကေလးေတြရဲ႕ ၿငိဳျငင္မႈကိုလည္းခံရတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေမတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကေလးေတြကို အၿမဲတမ္းသတိရေနတယ္။ အိမ္ကိုသတိရေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံေရးက မၿပီးဆံုးေသးဘူး။ အမ်ားအားျဖင့္ အခုလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လႈပ္ရွားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ အမ်ားဆံုး လတစ္လမွာေနရရင္တစ္ပတ္ပဲ။ ေနာက္ၿပီးလုိ႔ရွိရင္ ထိုင္းႏိုင္ငံကိုသြားလိုက္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျပန္လာလိုက္ေပါ့။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ကၽြန္မျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အခ်ိန္ေပးတာမ်ားပါတယ္။ တကြဲတျပားစီပါပဲ။

အေမး။ ။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးမွာ ဆရာမရဲ႕ သားနဲ႔သမီးကို ဘယ္လိုျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ပါသလဲ။

အေျဖ။ ။ Gender Equality ကိုသြားတာေပါ့။ မိစဥ္ဖလာအရဆိုလို႔ရွိရင္ သမီးေလးကို ဦးစားမေပးၾကဘူး။ သားေလးက်လို႔ရွိရင္ ေျမွာင္ပင့္တဲ့သေဘာရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မက အဲ့လိုမ်ိဳးမသြားဘူး။ သမီးနဲ႔သားကို မွ်မွ်တတပဲသြားတယ္။ ဥပမာအိမ္သန္႔ရွင္းေရးလုပ္တာက သမီးကတစ္ခန္းလုပ္တယ္ဆိုရင္ သားကတစ္ခန္းလုပ္ေပါ့။ ေက်ာင္းသြားဖို႔ဆိုရင္လည္းပဲ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းေတြမွာ ထားမယ္ဆိုရင္လည္း ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို ထားႏိုင္ဖို႔ကၽြန္မႀကိဳးစားတာေပါ့။ မခြဲျခားဘူး။

အေမး။ ။ ႏိုင္ငံေရး ကိစၥေတြကို လုပ္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ သာမန္အိမ္ေထာင္ရွင္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ၾကားထဲမွာရွိတဲ့ ကြာျခားခ်က္ေတြကို ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲရွင့္။

အေျဖ။ ။ တအားကြာပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆို အိမ္ေထာင္သည္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အိမ္မႈကိစၥေလာက္ လုပ္ဖို႔ကိုပဲ စိတ္အားသန္တယ္။ ကၽြန္မတို႔က်ေတာ့ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ဒြန္တြဲၿပီးေတာ့ စဥ္းစားရတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ မိခင္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ကို အိပ္ယာကထထခ်င္း စဥ္းစားရတယ္။ၿပီးေတာ့အိမ္ေထာင္သည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ သားလင္ရဲ႕ကိစၥေတြကိုစဥ္းစားရတယ္။ တစ္ဖက္မွာႏိုင္ငံေရး ကိစၥကိုႀကိဳးစားရတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး တအားႀကီးျဖစ္တယ္။

အေမး။ ။ အမ်ိဳးသမီးထုကို ဆရာမ ဘာေျပာခ်င္ပါေသးလဲရွင့္။

အေျဖ။ ။ ကၽြန္မ အမ်ိဳးသမီးထုကို ေျပာခ်င္တာကေလ ကၽြန္မရဲ႕ ျဖတ္သန္းမႈဘ၀ေတြကို နားေထာင္ၿပီးေတာ့ ေၾကာက္လန္႔ၿပီးေတာ့ ၿငီးေငြ႔ မသြားဖို႔ေပါ့ေနာ္။ ေတာ္လွန္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ လူတိုင္းနဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံမွာေနတဲ့လူတိုင္းဟာ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္စားဖို႔ေတာ့ လိုတယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ဖို႔ ႏိုင္ငံေရးေျပာင္းလဲဖို႔ဆိုတာ လူတိုင္းကလုပ္ေပးရမယ့္ တာ၀န္ရွိတယ္။ လုပ္ႏိုင္ရည္စြမ္းအားရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာ ေပၚထြန္းလာဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားၾကပါ။

From-Mizzima



SHARE THIS
Previous Post
Next Post