Air Bagan ေလယာဥ္ပ်က္က်ရျခင္းသည္ ကပၸတိန္၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ေႏွာင့္ေနွးမႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရေၾကာင္း စုံစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႔ ဥကၠဌ ဦးဝင္းေဆြထြန္းမွ ေျပာသည္။
Air Bagan ေလယာဥ္ပ်က္က်ေသာအခ်ိန္သည္ ဆင္းသက္ရမည့္ ေနရာတစ္ခုလုံး
ျမဴမ်ားႏွင့္ ဖုံးလႊမ္းေနသည္မဟုတ္ဘဲ ေလယာဥ္ျဖင့္ဝင္တုိက္မိရာ
ဓါတ္အားလုိင္းရွိသည့္ သစ္ေတာအုပ္ေနရာ၌သာ
ျမဴမ်ားပိတ္ဆုိ႔ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာ င္း
အဆုိပါျဖစ္စဥ္တြင္ ကပၸတိန္သည္ ေလယာဥ္ကုိ ရန္ကုန္- မႏၱေလးအထိသာ
ကုိယ္တုိင္ေမာင္းႏွင္ၿပီး မႏၱေလးမွဟဲဟုိးအထိ FO အား
ပ်ံသန္းခြင့္ေပးအပ္ခဲ့သည္ ဟု
၎ကေျပာသည္။
FO မ်ားကုိ
ပ်ံသန္းခြင့္အား ကပၸတိန္မွ ေပးအပ္ပုိင္ခြင့္ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္
ကပၸတိန္၏ဆုံးျဖတ္ခ်က္သည္သာ ေလယာဥ္ေမာင္းႏွင္မႈတြင္ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း
၎ကဆက္ေျပာသည္။
"ျမဴေတြကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ရမယ္ဆုိၿပီးးေတာ့ ေျမျပင္ႏွင့္
ဆက္သြယ္ေျပာဆုိထားတာရွိတယ္၊ သူတုိ႔ဆက္သြယ္ေျပာဆုိေနစဥ္မွာ ေလယာဥ္က ေပ ၅၀၀
အထက္မွာရွိတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ
ေလယာဥ္မႈးဆုံးျဖတ္ခ်က္ အဓိကလုိအပ္ေနတာ၊ ေပ ၅၀၀ ကေန အခုလုိဝင္တုိင္မိခ်ိန္ဟာ ၃၅ စကၠန္႔ပဲၾကာတယ္" ဟု ဦးဝင္းေဆြထြန္းက ေျပာသည္။
အဆုိပါျဖစ္စဥ္တြင္ ေလယာဥ္မႈး၏ မွားယြင္းျခင္း ေသခ်ာခုိင္မွာသည္ဆုိပါက
ေယာဥ္ပ်ံသန္းခြင့္ လုိင္စင္ ရုတ္သိမ္းျခင္း၊ ရာထူးအဆင့္ခ်ျခင္း၊
မြမ္းမံသင္တန္းမ်ား ျပန္လည္တက္ေရာက္ေစျခင္း
စသည့္ျပစ္ဒဏ္မ်ဳိး ခ်မွတ္ႏုိင္သည္ဟု သိရသည္။
စုံစမ္းေရး ေကာ္မရွင္အဖြဲ႔အေနျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်က္က်ရသည့္ အေၾကာင္းအရင္းကုိသာ
ေဖာ္ထုတ္ရျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္းကုိ ဝန္ၾကီးဌာနမွသာ
ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း
သိရသည္။ အဲပုဂံ ေလယာဥ္သည္ ဟဲဟုိးေလဆိပ္သုိ႔ ယခင္ႏွစ္ဒီဇင္ဘာလက ဆင္းသက္စဥ္ပ်က္က်ခဲ့ၿပီး ထုိပ်က္က်မႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သိရွိႏုိင္
ရန္ ေလယာဥ္၏ Black Box အား ၾသစေၾတးလ်ႏုိင္ငံသုိ႔ ဇန္နဝါရီ ၁၈ ရက္တြင္
ပုိ႔ေဆာင္စစ္ေဆးခဲ့ၿပီး တစ္ပတ္အၾကာ ဇန္နဝါရီ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ Data
အခ်က္အလက္မ်ားရရွိခဲ့သည္။
ေဝယံမုိးျမင့္
Credit to : Popular Myanmar News Journal
SHARE THIS