ဧျပီလ ၂၄ရက္၊ ၂၀၁၃ခုႏွစ္
ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ပတ္ရထားစနစ္ တုိးခ်ဲ႕ျခင္းအျပင္ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕လယ္ ဗဟုိစီးပြားေရး ဇုန္အတြင္း ေျပးဆြဲမည့္ မုိးပ်ံရထားစနစ္ကုိ ယခုဘ႑ာႏွစ္အတြင္း အေကာင္ အထည္ေဖာ္ရန္ လ်ာထားေၾကာင္း ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ရန္ကုန္ တုိင္းေဒ သႀကီး၏ ေဒသႏၱရ စီးမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထိုသို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ပတ္ရထား စနစ္တိုးခ်ဲ႕ရာတြင္ ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းမ်ား တိုးခ်ဲ႕ျခင္းအျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္မႇပတ္၍ အျမန္ၿမိဳ႕ပတ္ လမ္းႏႇင့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းတို႔ကို ျပဳလုပ္မည္ဟု သိရသည္။
လက္ရႇိ သိပ္သည္းမႈ မ်ားေနေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ဗဟိုစီးပြားေရး ဇုန္အတြင္း ယာဥ္သိပ္သည္းမႈႏႇင့္ သြားလာမႈ ေလ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္ ၿမိဳ႕လယ္ဧ ရိယာအတြင္း ပတ္၍ ေျပးဆြဲႏိုင္ေသာ မိုးပ်ံရထား စ
နစ္မ်ားပါ အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ရန္ ေဒသႏၲရစီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္း၌ လ်ာထားသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ပိုမိုၾကံဳေတြ႕လာရျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္အသံုးျပဳမႈ ေလ်ာ့က်ကာ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ ဆို႔မႈ ေလ်ာ့နည္းေစေရး အ
တြက္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္အား ျမႇင့္တင္ရန္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ပညာရႇင္အခ်ဳိ႕က ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။
ထို့အတြက္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလမ္း စနစ္အား ယခုထက္ ပိုမိုခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းအျပင္ လက္ရႇိေျပးဆြဲေနေသာရထားခရီးစဥ္မ်ားကိုလည္း ပံုမႇန္ေျပးဆြဲႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္ဟု သိရသည္။
မိုးပ်ံရထားလမ္းစနစ္ တည္ေဆာက္ရန္မႇာမူ နည္းပညာပိုင္း၊ ေငြေၾကးပိုင္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာရႇိမည္ျဖစ္ၿပီး မည္သည့္နည္းပညာျဖင့္ ေငြေၾကးမည္မ် သံုးစြဲမည္ ဆိုသည္ကိုမူ ေဒသႏၲရ စီမံကိန္း ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရႇိသည္
ကို ေတြ႕ရသည္။
အဆိုပါ မိုးပ်ံရထားလမ္း စနစ္သည္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္ေသာ ထိုင္း၊ မေလးရႇား၊ စင္ကာပူစေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနသည္။
EMG