ရခိုင္ကမ္းရိုးတန္း ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ဆက္သြယ္ေရးမွ စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ေျပးဆြဲသည္႔ သေဘၤာမ်ားေပၚ၌ ဖဲရုိက္၊ ပဆိတ္၊အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္းအစရိွသည္႔ မေကာင္းမႈမ်ားအား တင္းက်ပ္စြာ တားျမစ္ေဆာင္ရြက္လာရာ ပေပ်ာက္ေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေရေၾကာင္းပို႕ေဆာင္ ဆက္သြယ္ေရးမွ သေဘၤာအရာရွိတစ္ဦးက ေျပာၾကားလိုက္သည္။
ေရေၾကာင္းခရီးအကြာအေ၀း မိုင္ေပါင္း(၉၀)ေက်ာ္ရွိေသာ အဆိုပါခရီးစဥ္အား ဒီေရအတက္အက် ေပၚမူတည္၍ ခရီးသြားၾကာခ်ိန္ စုစုေပါင္း(၉)နာရီမွ(၁၀)နာရီထိ ၾကာျမင့္ေလ့ရွိေၾကာင္းကိုလည္း သိရသည္။
ထိုသို႔ လမ္းခရီးၾကာခ်ိန္မ်ားအတြင္း အပ်င္းေျပ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္သေဘာျဖင့္ အစုလိုက္၀ိုင္းဖြဲ႕ ဖဲရုိက္ျခင္း၊ ပဆိတ္ ေလာင္းေၾကး ကစားျခင္းႏွင့္ အရက္ေသစာေသာက္စားျပီး စိတ္ဆႏၵအေလွ်ာက္ ေပ်ာ္ပါးျမဴးထူးကခုန္မႈမ်ားလည္းရွိရာ ခရီးသြားမ်ားအေနျဖင့္ အတိတ္တလန္႔ျဖင့္ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ရျခင္းႏွင့္ ၄င္းလုပ္ရပ္မွာ ခရီးသြားပုံစံ အဂၤါရပ္ႏွင့္မညီညြတ္ သျဖင့္ ဌာန၏ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ ထိခိုက္က်ဆင္းေစသည္႕အတြက္ယခုကဲ့သို႕တင္းက်ပ္စြာတားျမစ္ ေဆာင္ရြက္ လာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“သေဘၤာေပၚမွာ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ ဖဲရုိက္တာ၊ပဆိတ္ေလာင္းေၾကးထိုးတာ၊ အရက္ ေသစာေသာက္စားတာတို႕က မျပဳလုပ္ မျပဳအပ္တဲ့ ရုိင္းစိုင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြပါ။ သေဘၤာၾကီးမ်ား( ဓည၀တီ (၁) ၊(၂) ၊(၃) (သေဘၤာမ်ားကို ဆိုလိုျခင္းပါ) စတင္ေျပးဆြဲလာတဲ့ (၁၉၉၆) ခုႏွစ္ကတည္း ကပင္ ဒီအျပဳအမူလုပ္ရပ္ေတြကို တားျမစ္လာခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ခရီးသြား အခ်ိဳ႕က ခရီးၾကာခ်ိန္ကို အေၾကာင္းျပျပီး အေပ်ာ္စိတ္အပန္းေျဖသေဘာျဖင့္ တားျမစ္တဲ့ ၾကားထဲကပဲ ျပဳမူလာတာကို ေတြ႕ ရပါတယ္။ တစ္ခါတေလမွာ အဲဒီ၀ိုင္းေတြက ခိုက္ရန္ျဖစ္တာတို႕၊ ဆဲေရးတိုင္းထြာတာတို႕၊မၾကား၀ံ့ မနာသာ ရုိင္းျပတဲ့ ေအာ္ဟစ္ ဆူညံတာတို႕ေၾကာင္း ခရီးသည္ေတြ အထိတ္တလန္႕ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ရသလ႔ို ဌာနရဲ႕ဂုဏ္သိကၡာကိုပါ ထိခိုက္ က်ဆင္းေစတဲ့အတြက္အခုႏွစ္မွစျပီး တင္းက်ပ္စြာတားျမစ္ ပိတ္ပင္္ ေဆာင္ရြက္လာခဲ့တာပါ“ ဟု အထက္ပါသေဘၤာသား အရာရွိက ေျပာၾကားသည္။
ထို႕အျပင္ သေဘၤာေပၚ၌ စီးနင္းလိုက္ပါလာေသာ ခရီးသည္မ်ားစားသုံးရန္ ထမင္း၊ဟင္းမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ ေရာင္းခ်ျခင္းမွလြဲျပီး အရက္ေရာင္းခ်ျခင္း ၊အေၾကာ္အေလွာ္မ်ား ျပဳလုပ္ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ားကိုပါ တင္းက်ပ္စြာ တားျမစ္ပိတ္ပင္လာေၾကာင္းလည္း ၄င္းကဆက္ေျပာသည္။
အဆိုပါခရီးစဥ္တြင္ ေနစဥ္ နံနက္(၇း၀၀)အခ်ိန္တြင္စစ္ေတြမွ ဘူးသီးေတာင္သို႕ အသြားတစ္စီးႏွင့္ ထိုအခ်ိန္အတိုင္း ဘူးသီးေတာင္မွစစ္ေတြသို႕ အလားတူ တစ္စီးႏွဳန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲေပးေနျခင္း ျဖစ္သည္။
ေရေၾကာင္းခရီးစဥ္အတြင္း ပုဂၢလိကမွ ေရႊျပည္တန္၊ မလိခ ၊NCR ရွပ္ေျပးအျမန္ ေရယာဥ္မ်ား ၀င္ေရာက္ေျပးဆြဲေပးလွ်က္ ရွိေသာ္လည္း ခရီးသြားကုန္သည္ အမ်ားစုတို႔မွာ ခရီးဆိုက္ေရာက္ခ်ိန္ ေနာက္က်ေသာ္လည္း စရိတ္စကက်ဥ္းသည္႕အတြက္ အစိုးရပိုင္ သေဘၤာမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္စီးနင္း လိုက္ပါမွဳမ်ားေၾကာင္းကိုလည္းသိရသည္။
“ ေလာင္းကစားမွဳေတြကို ပိတ္လိုက္ေတာ့ စိတ္ေအးသက္သာစြာနဲ႕ သြားလာရတာ။ အရင္ကဆို ဟို၀ိုင္းက ရန္ျဖစ္လိုက္၊ဒီ၀ိုင္းက ဆူညံလိုက္ႏွင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္“ ဟု စစ္ေတြ-ဘူးသီးေတာင္ ပုံမွန္ခရီးသြား ကုန္သည္တစ္ဦးကေျပာၾကားသည္။
စစ္ေတြ -ဘူးသီးေတာင္ ေရေၾကာင္းလမ္း မယူျမစ္ေၾကာ ေနရာ အခ်ိဳ႕၌ရြံ႕အနည္မ်ားပို႕ခ်လာမွဳမ်ားေၾကာင့္ ျမစ္ေအာက္ ၾကမ္းျပင္ ျမင့္တက္လာမွဳေၾကာင့္ ဒီေရအတက္အက်ေပၚမူတည္ျပီး သေဘၤာ၏ ပုံမွန္အျမန္ႏွဳန္းုကိုေလ်ာ့ခ်ေမာင္းႏွင္ လာရျခင္းျဖစ္ရာ အဆိုပါ သေဘၤာမ်ားစတင္ေျပးဆြဲလာေသာႏွစ္မ်ားက စစ္ေတြ -ဘူးသီးေတာင္ ခရီးစဥ္အား (၅)နာရီခန္႔ အၾကာသာခုတ္ေမာင္းရေၾကာင္း သိရသည္။
from myit ma kha
Author: မာရုသူရ
Related Posts
Some simillar article from this label, you might also like
- Blog Comments
- Facebook Comments
Subscribe to:
Post Comments (Atom)