ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ “ပန္းခဲ႔သည္ပဲ”

January 3, 2013Home, ေဆာင္းပါး ေမာင္ခ်ဳိေ၀သည္ကဗ်ာမ်ားကိုႏွစ္သက္ ေမြ႕ေလွ်ာ္စြာႀကီးျပင္းလာသူျဖစ္ပါသည္။ အလယ္တန္းကဗ်ာလက္ေရြးစင္၊ အထက္တန္းကဗ်ာလက္ေရႊးစဥ္စာအုပ္မ်ားထဲမွ ကဗ်ာမ်ားကို ဆရာႏွင့္ မသင္ရခင္ကတည္းကအလြတ္ရပါသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ “ေဗဒါလမ္းကဗ်ာမ်ား၊” ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ “ပန္းႏွင့္ ပင္စည္ကဗ်ာမ်ား၊” “သေျပညိဳ ႏွင့္ အျခားကဗ်ာမ်ား”၊ ဆရာတင္မိုး၏ “ဖန္မီးအိမ္ကဗ်ာမ်ား၊” “ေလွတစ္စင္းႏွင့္ သီခ်င္းသည္ကဗ်ာမ်ား” မွာယေန႔တုိင္ ေမာင္ခ်ဳိေ၀မက္တစ္စက္စက္သိမ္းဆည္း ခဲ့ေသာကဗ်ာမ်ားျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ အျခား ေသာ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္၊ ဆရာပ်ဥ္းမ နားေမာင္နီသင္း၊ ဆရာတကၠသိုလ္မင္းေမာ္၊ ဆရာ မင္းယုေ၀၊ အဖိုးသခင္ကိုယ္ေတာ္ မႈိင္းစသည့္ေမာင္ခ်ဳိေ၀ရွာေဖြဖတ္ရေသာ ကဗ်ာဆရာႀကီးမ်ားလည္းရွိပါေသးသည္။ ကဗ်ာဟူေသာအႏုပညာပစၥည္းသည္ ကဗ်ာဆရာ၏ဘ၀ရပ္၀န္းႏွင့္ အေတြးကြန္ ယက္တုိ႔မွထုဆစ္ထားသည့္ အလင္းပြင့္ မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထုိအလင္းပြင့္မ်ားသည္ ကဗ်ာေမြ႕သူ၏ဘ၀ေရး၊ ဘ၀အေတြးႏွင့္ တုိက္ဆိုင္ေသာအခါပို၍ လင္းလက္လာ တတ္ပါသည္။ သည္ကေန႔ေမာင္ခ်ဳိေ၀ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ေဗဒါလမ္းကဗ်ာစုမ်ားမွာ “ပန္းခဲ့သည္ပဲ” ကဗ်ာကိုအမွတ္တရျဖစ္ေန မိသည္။ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီကိုလည္း ဦးခိုက္ မိသည္။ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီဆိုသည္က လူတုိ႔၏ စ႐ိုက္ကိုသေဘာ၀ရေျမတို႔မွရွာ ေဖြေတြ႕ႏိုင္စြမ္းသူျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီးသည္လူ႔ရပ္၊ လူ႔ရြာ၊ လူတို႔ ဘ၀တြင္ ျမင္ရေသာ အျဖစ္၊ အပ်က္၊ အတက္၊ အဆင္းတို႔ကို ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ေဒသကေခ်ာင္းငယ္တစ္ခုတြင္ျမင္ရသည့္ ဒီေရအတက္အက်ႏွင့္ ႏႈိင္းဆေတြးျမင္ခဲ့ ပါသည္။ ဒီေရအတက္၊ အက်တြင္စုန္ေနရ၊ ဆန္ေနရေသာ ေဗဒါပန္း၏အမႈအရာ၊ က်ဴ႐ိုးရွင္၏အမူအရာ၊ ဒီေခ်ာင္း၀န္းက်င္ တြင္ရွိသည့္ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့တို႔၏ အမူ အရာမ်ားကိုဥပစာသေဘာတင္စား၍ဖြဲ႕ ဆိုပါသည္။ ဆရာႀကီးဖြဲ႕ဆိုခဲ့သည့္ေဗဒါ လမ္းကဗ်ာစုမ်ားသည္လူ႔ဘ၀၊ လူ႔ခရီး၏ ပုံရိပ္မ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ ဆရာႀကီး၏ “ပန္းခဲ့သည္ပဲ” ကဗ်ာ သည္ မည္သည့္လူ႔ဘ၀သ႐ုပ္ျဖစ္ပါသနည္း။ ဆရာႀကီးက “ကဗ်ာ့သေဘာႏွင့္ ကဗ်ာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္” ေဆာင္းပါးတြင္ေရးသား တင္ျပခဲ့သည္။ ပန္းခဲ့သည္ပဲကဗ်ာကိုဆရာ ႀကီးရလာသည္က ထိုကာလသတင္းစာ မ်ားတြင္ပါသည့္ ျမန္မာတို႔၏အကြဲအၿပဲ၊ အထိုးအႏွက္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းအားၿပိဳင္ေန ၾကသည့္သတင္းမ်ားကိုဖတ္ရသျဖင့္စိတ္ ေမာမိရာမွ ျဖစ္သည္ဟုဆုိပါသည္။ ဆရာ ႀကီးသည္ လူ႔ဘာ၀အစိုးမရျခင္းကိုႏွလံုး သြင္းၿမဲသူျဖစ္သည္။ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကြဲ ၾက၊ ပါတီမ်ားကြဲၾက၊ လြႊတ္ေတာ္အတြင္း ကြဲၾက။ ကြဲ႐ုံသာမက။ တစ္ကြဲကတစ္ကြဲ ကိုကဲ့ရဲ႕။ တစ္ကြဲတစ္ကြဲကိုထိုးႏွက္။ ခက္ၾကၿပီ။ ထိုသူတုိ႔၏ႏိုင္ငံေရးဘ၀သက္တန္း ကိုဆရာႀကီးျမင္သည္။ ထိုသူတုိ႔၏အနတၱ ခရီးကိုဆရာႀကီးျမင္သည္။ ထိုမွျဖစ္ေသာ ဂ႐ုဏာတုိ႔ေၾကာင့္ပင္ “သူ႔ကိုယ္သူလွ်င္ ဘာထင္ေလမသိ” ဟူသည့္ကဗ်ာပိုဒ္ေလး တစ္ခုရင္မွ႐ုန္းႂကြလာသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္း၌ ဆရာႀကီး၏ေရွ႕ ေမွာက္တြင္ ကၽြမ္းကိုသာပစ္၍ပစ္၍ေန ေသာ ငါးပ်ံကိုလည္းေကာင္း၊ ခုႏွစ္သံ တက္၍ဟစ္ကာဟစ္ကာေနေသာ ဘုတ္ ငွက္တုိ႔၏အမူအရာတုိ႔သည္ ဆရာႀကီး၏ ကဗ်ာပစၥည္းမ်ားျဖစ္လာေတာ့သည္။ ဆရာႀကီးက အစြမ္းတျပျပႏွင့္ အသံ က်ယ္က်ယ္ေအာ္ေနသူတို႔အားသူတို႔မာ နကိုသတိရေအာင္ေျပာျပလုိသည္။ ေဗဒါ လမ္းကဗ်ာမ်ား၏ ပင္တုိင္ဇာတ္ေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ က်ဴ႐ိုးရွင္ကိုထုိရာထူးအပ္ ႏွင္းလိုက္သည္။ က်ဴ႐ိုးရွင္ကိုေျပာေစ သည္။ “သူ႔ကိုယ္သူလွ်င္ ဘာထင္ေလမသိ။ ဘယ္ေျပာင္းညာျပန္နဲ႔ ဟိုငါးပ်ံ လတာစြန္းမွာ သူ႔ကၽြမ္းသံ ခ်ည့္။ သူ႔ကိုယ္သူလွ်င္ ဘာထင္ေလမသိ။ ဘုတ္မခုႏွစ္သံနဲ႔ တညံညံလတာစြန္းမွာ သူ႔လြမ္း သံခ်ည့္။” က်ဴ႐ိုးရွင္ကေျပာပါသည္။ ဆရာႀကီး သည္ပင္လွ်င္က်ဴ႐ိုးရွင္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ ႀကီးကဂ႐ုဏာျဖင့္ေျပာသာေျပာလုိက္ရ သည္စိတ္လုံဟန္မတူ။ ဤသို႔ေသာႏိုင္င့ံ ထိပ္တန္းအဖြဲ႕အစည္းႀကီးမ်ားကြဲျခင္း၊ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးကဲ့ရဲ႕ၾကျခင္းကိုေရးမိ သည့္အတြက္ ကဗ်ာေဒါသသင့္သည္ဟု ျမင္ဟန္ရွိသည္။ သူတစ္ပါးကို႐ႈတ္ခ်သည္ သို႔ျဖစ္ေနသည္။ ဆရာႀကီးသည္မိမိကိုယ္ ကိုျပန္စမ္းစစ္သည္။ မိမိကေရာ ဘာပါ နည္း။ သည္လိုႏွင့္ ကဗ်ာပုံၾကမ္းကိုရပ္ ထားလိုက္ေၾကာင္းေဖာ္ျပပါသည္။ ယခုအခါေမာင္ခ်ဳိေ၀၏အာ႐ုံတြင္ ကၽြမ္းကိုသာ ပစ္၍ပစ္၍ေနေသာ ဘုတ္ ငွက္မ်ားကိုျမင္ေနရသည္။ သူတလူငါတမ္း အစြမ္းတျပျပလုပ္ေနသည္ကိုျမင္ေနရ သည္။ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ၀ုန္းကနဲထေတာက္ အံ့ေသာ ျပာဖံုးမီးခဲကိုျမင္ေနရသည္။ ႏိုင္ငံေရးမတည္ၿငိမ္မႈကို အေပၚထပ္မွ အစမျပဳၾကပါႏွင့္ဟုသတိေပးခ်င္ေနသည္။ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီသာေမာင္ခ်ဳိေ၀၏အာ႐ုံ တုိ႔ကိုသိခဲ့လွ်င္” သူ႔ကိုယ္သူလွ်င္ ဘာထင္ ေလမသိ” ဟုဂ႐ုဏာေဒါေသာႏွင့္ေျပာဦး မည္ထင္သည္။ ဆရာႀကီးကား အာဂစာေရးဆရာ ျဖစ္သည္။ အာဂကဗ်ာဆရာျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံအေရး၊ ႏိုင္ငံအျဖစ္အပ်က္၊ ႏိုင္ငံ၏ အက္ေၾကာင္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးေလာက၏ မာနမ်ားကို ဒီေရေခ်ာင္းေလးထဲတြင္ ညင္သာစြာစီးေမွ်ာျပစ္ႏိုင္သည္။ ကာယကရွင္မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ ငါးပ်ံ ႏွင့္ဘုတ္ငွက္တုိ႔သည္လည္းေကာင္း၊ သူ႔မူ ရာသူ႔အတင္းကိုေျပာဆိုခ်င္ေသာက်ဴ႐ိုးရွင္ သည္လည္းေကာင္း ေဗဒါကိုစာနာၾကေစ ခ်င္သည္။ ႏိုင္ငံေရးဘ၀ဒီေရႏွင့္ အတူ စုန္ခ်ီဆန္ခ်ီေျမာပါေနရသည့္ေဗဒါဟူေသာ ျပည္သူတုိ႔ကစိုးရိမ္ပင္ပန္းေနပါၿပီဟု ကဗ်ာကိုျပည့္စုံေစပါသည္။ ၾကည့္လွလည့္။ ပန္းခဲ့သည္ပဲ ေနလံုးရယ္နီ တိမ္ပန္းခ်ီ ေနေသြးနဲ႔ နတ္ေရးသည္ သို႔။ ဒီအက်ေပမို႔ အလွလတာျပင္က က်ဴ႐ိုးရွင္ေလွ ကေလးနဲ႔ ေမွ်ာ္ေငးလိုလို႔။ သူ႔ကိုယ္သူလွ်င္ ဘာထင္ေလမသိ။ ဘယ္ေျပာင္းညာျပန္နဲ႔ ဟိုငါးပ်ံ လတာစြန္းမွာ သူ႔ကၽြမ္းသံ ခ်ည့္။ သူ႔ကိုယ္သူလွ်င္ ဘာထင္ေလမသိ။ ဘုတ္မခုႏွစ္သံနဲ႔ တညံညံ လတာစြန္းမွာ သူ႔လြမ္းသံ ခ်ည့္။ အိုအခ်င္းက်ဴ႐ိုးရွင္။ သူ႔မူရာ သူ႔အတင္း မင္းဆုိခဲ့စဥ္။ မင္းကိုလည္းမင္းပင္လွ်င္ ဘာထင္လုိ႔ေလလဲ။ မေဗဒါစုန္ဆန္လမ္းမွာ ပန္းခဲ့သည္ ပဲ။ ဆရာႀကီးေဇာ္ဂ်ီ၏ “ပန္းခဲ့သည္ပဲ” ကဗ်ာမွသံေ၀ဂတစ္စရၾကမည္ထင္ပါ သည္။ ဆရာႀကီး၏ မွ်တစြာျမင္တတ္ေသာ ႏွလံုးသားကိုအတုယူႏိုင္ၾကမည္ထင္ပါ သည္။ ဟုတ္ပါသည္ ဆရာႀကီးေျပာသကဲ့သို႔ ပင္ေဗဒါတည္းဟူေသာျပည္သူတုိ႔အစုန္ အဆန္လမ္းမွာပင္ပန္းလွပါၿပီ။ ေမာင္ခ်ဳိေ၀ ေအးခ်မ္းမြန္မွ The Hot News တြင္ေဖာ္ျပေသာ သတင္းကို မူရင္းအတိုင္းမွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါသည္

SHARE THIS
Previous Post
Next Post