လွည္းတန္း ခံုးေက်ာ္ တံတား ၂ဝ၁၃ ဧၿပီတြင္ စမ္းသပ္ သြားလာ ႏိုင္မည္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ၿပီးစီးေန

လွည္းတန္း ခံုံုးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ ေနမႈကိုို ေတြ႕ရစဥ္။  
လွည္းတန္း ခံုံုးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ ေနမႈကိုို ေတြ႕ရစဥ္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီ၏ စီမံ ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ ေရႊေတာင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ကုမၸဏီမွ တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္လ်က္ ရွိေသာ လွည္းတန္း ခံုးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ စမ္းသပ္ သြားလာႏိုင္မည့္ အေျခ အေနသို႔ ေရာက္ရွိ ႏိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးမႈမွာ ၇ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ေရာက္ရွိ ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း
ေရႊေတာင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူ မ်ား၏ ေျပာၾကား ခ်က္အရ သိရွိရရာ အဆိုပါ ခံုးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္ မတီႏွင့္ ေရႊေတာင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူ မ်ားႏွင့္ ျမဝတီ သတင္းစာ အဖြဲ႕ သြားေရာက္ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္း ခဲ့သည္မ်ားကို ျပန္လည္ တင္ျပ လုိက္ပါသည္။
ေမး။ ။ လွည္းတန္း ခုံးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္မႈရဲ႕ လက္ရွိ အေျခအေနနဲ႔ ၿပီးစီးႏိုင္မယ့္ အလားအလာကို သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ''ခံုးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ေရး အေနနဲ႔ အၾကမ္းထည္ ၿပီးစီးသြားၿပီးေတာ့ စမ္းသပ္ သြားလာႏိုင္မယ့္ ကာလကို ၂ဝ၁၃ ဧၿပီလ အကုန္ ေလာက္ကို မွန္းဆ ထားပါတယ္။ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္း ပိုင္းမွာေတာ့ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းေတြ၊ စက္ယႏၲရားနဲ႔ လုပ္သား အင္အား ပိုင္းမွာ ျပည့္ျပည့္ စံုစံုနဲ႔ အခ်ိန္မီ လုပ္ႏိုင္ ကိုင္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား ရွိတဲ့ အတြက္ ရည္မွန္းထားတဲ့ ကာလမွာ ၿပီးေျမာက္ သြားပါ လိမ့္မယ္။ ဒီေနရာမွာ နည္းနည္းေလး ျဖည့္ေျပာ ခ်င္တာက သံေပါင္ တပ္ဆင္မႈ မစတင္ ေသးတဲ့ ကာလနဲ႔ အခု သံေပါင္ေတြ တပ္ဆင္ ေနတဲ့ ကာလမွာ ဘာကြာ သြားသလဲ ဆိုေတာ့ သံေပါင္ မတပ္ဆင္မီ ကာလမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေန႔ေရာ ညေရာ ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ပါတယ္။ သံေပါင္ တပ္ဆင္တဲ့ ကာလမွာ က်ေတာ့ စက္ယႏၲရား ႀကီးနဲ႔ လုပ္ကိုင္ရတဲ့ အတြက္ လမ္းပိတ္ဆို႔မႈ မျဖစ္ေအာင္ လိုအပ္တဲ့ လုပ္ငန္းခြင္ လံုၿခံဳမႈ ရေအာင္ ည ၁ဝ နာရီ ေနာက္ပုိင္းမွ လမ္းပိတ္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အတြက္ အခု ကာလက အခ်ိန္ပိုယူ ရသလို ျဖစ္ေနပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း ကြၽန္ေတာ္ ေစာေစာက ေျပာခဲ့သလို အခ်ိန္မီ ၿပီးစီး သြားမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆုိရင္ သံမဏိ သံေပါင္ တပ္ဆင္ရမယ့္ အခန္း ၁၄ ခန္း အနက္မွာ ေလးခန္းၿပီးစီး ေန ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။''
ေမး။ ။ လွည္းတန္း ခံုးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးသြားလို႔ အသံုးျပဳတဲ့ အခါမွာ လွည္းတန္း လမ္းဆံုရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈ အေပၚမွာ ဘယ္လို သက္ေရာက္မႈ ရွိသြားႏုိင္ သလဲ ဆုိတာလဲ သိခ်င္ပါတယ္။
ေျဖ။ ။ ''ဒီခံု ေက်ာ္ တံတားႀကီးကုိ တည္ေဆာက္ရတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရင္း ကေတာ့ လွည္းတန္း လမ္းဆံုရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ ေနမႈကို ေလွ်ာ့ခ်ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ဒီလမ္း ငါးခြရဲ႕ ယာဥ္ျဖတ္သန္း သြားလာေနမႈနဲ႔ အခ်က္ျပ လမ္းထိန္းခ်ဳပ္ စနစ္ (မီးပြိဳင့္)နဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မႈ အေနအထားကို စစ္ေဆး တြက္ခ်က္ အေျဖရွာတဲ့ အခါ ရန္ကုန္ ျပည္လမ္း ဘက္ကေန က်န္လမ္းမမ်ားကို ဝင္ေရာက္မႈဟာ အမ်ားဆံုး ဆိုတာ ေတြ႕ရတဲ့ ဒီလမ္းမႀကီးကို အဓိက ထားၿပီးေတာ့ ခံုးေက်ာ္ တည္ေဆာက္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ လက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ လွည္းတန္း လမ္းဆံုရဲ႕ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ေနမႈကို ၆ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ အထိ ေလွ်ာ့ခ် ႏုိင္မယ္လို႔ တြက္ဆၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီရဲ႕ စီမံႀကီးၾကပ္မႈ ေအာက္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔က တာဝန္ယူ တည္ေဆာက္ ေပးေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတံတားႀကီး တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးသြားတဲ့ အခါ တံတား ရဲ႕ ေအာက္မွာလည္း မူလ လမ္းဆုံဟာ က်န္ခဲ့ဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း ယာဥ္မ်ားရဲ႕ သြားလာမႈ အေနအထားဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မွန္းဆ ထားသလို ေလ်ာ့က် သြားႏုိင္မယ့္ အေနအထား ရွိပါတယ္။
ေမး။ ။ ဒီခံုးေက်ာ္ တံတားႀကီး ၿပီးသြားတဲ့ အခါမွာေရာ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ အေနနဲ႔ ဘယ္လို ေဆာင္ရြက္မႈေတြကို ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ ရွိပါသလဲ။
ေျဖ။ ။ ''ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စီးေရဟာ ႏွစ္စဥ္ တိုးေနတဲ့ အျပင္ အဓိက လမ္းမႀကီးေတြ ေပၚမွာပဲ ျဖတ္သန္း သြားလာမႈမ်ားတဲ့ အတြက္ ဒီအေပၚ အေျခခံ ၿပီးေတာ့ ေနာင္ျဖစ္လာမယ့္ အနာဂတ္ အတြက္ ႀကိဳတင္ စီမံမႈေတြနဲ႔ လိုအပ္မယ့္ ခံုးေက်ာ္ တံတားေတြ ျမစ္ကူး တံတားေတြ လမ္းမ သစ္ႀကီးေတြ ယာဥ္ရပ္နား စခန္းေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုးခ်ဲ႕ ေဆာင္ရြက္ ေနသလို ရွိၿပီးသား လမ္းေတြကို ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္းမွာပဲ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါတယ္။ တံတား အၾကမ္းထည္ ၿပီးစီးသြားတဲ့ အခါ ပါရမီ တံတားသစ္ ကဲ့သို႔ပဲ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေတြကို စမ္းသပ္ ေမာင္းႏွင္ေစၿပီး တံတား စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႕ တစ္ဖြဲ႕ကေန တံတားရဲ႕ အရည္အေသြးကို စစ္ေဆးေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို စမ္းသပ္ တာကလည္း တံတားကို အသံုးျပဳတဲ့ အခါမွာ ရန္ကုန္-အင္းစိန္ လမ္းမႀကီး၊ ရန္ကုန္-ျပည္ လမ္းမႀကီး တစ္ေလွ်ာက္ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈကို ထပ္မံ ေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္မယ့္ အစီ အစဥ္ေတြ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုအပ္မယ္၊ မလိုအပ္ဘူး ဆိုတာကို ေစာင့္ၾကည့္ သြားဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး။ ။ လွည္းတန္း ခံုးေက်ာ္ တံတား တည္ေဆာက္ေရးမွာ ျပည္ပႏိုင္ငံ ေတြက ကြၽမ္းက်င္သူ ပညာရွင္ ဆီမွာ အခ်ဳိ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြ အပ္ႏွံတာ ရွိသလို လာေရာက္ ေဆာင္ရြက္ ေနတာလည္း ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ အဲဒါေလး ေျပာေပးပါဦး။
ေျဖ။ ။ ''ဒီတံတား တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမွာေတာ့ တံတားပံုစံ ထုတ္တာေရာ တံတား လုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ စီမံခန္႔ခြဲမႈ လုပ္ငန္းမွာေရာ လိုအပ္တဲ့ သံမဏိ သံေပါင္ေတြ မွာယူ တပ္ဆင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ မွာပါ ျပည္ပက ကြၽမ္းက်င္သူ ပညာရွင္ ေတြကို ေခၚယူ သံုးစြဲပါတယ္။ ဒါကလည္း ျမန္မာ အင္ဂ်င္နီယာေတြ အေနနဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳ ေကာင္းေတြ ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္တာ ျဖစ္ သလို ေဒ သတြင္း စံႏႈန္းမ်ားနဲ႔လည္း ညီၫြတ္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တံတား တည္ေဆာက္ ရာမွာလည္း မူလ ပိုင္ရွင္ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရး ေကာ္မတီရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ အညီ တံတားရဲ႕ ခံႏိုင္ဝန္၊ ငလ်င္ဒဏ္ ခံႏႈန္း၊ အက်ယ္အဝန္း၊ အလ်ား၊ လမ္းအက်ယ္၊ လူသြားလမ္း၊ တံတားရဲ႕ အျမင့္ စတာေတြကို သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္ ထားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္''။ ။
From : ျမ၀တီ

SHARE THIS
Previous Post
Next Post