အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု ကယ္လီဖိုးနီးယား ျပည္နယ္ ေမာ့ဖ္ဖက္ ေလဆိပ္ရွိ နာဆာေအမက္စ္ သုေတသန ဌာနမွ
သုေတသန ပညာရွင္မ်ားက ထုတ္လုပ္ထားသည့္ အလြန္ ေပါ့ပါးေသာ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ တစ္စင္းသည္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု တစ္ဝန္းသို႔ ေမလ အေစာပိုင္းတြင္ ပ်ံသန္း သြားလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္ ၂၈ ရက္ က ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာခဲ့သည္။
ဆြစ္ဇာလန္ ႏိုင္ငံသား ေလယာဥ္မွဴးမ်ား ျဖစ္သည့္ ဘာတရန္ ပစ္က္ကာ့ဒ္ႏွင့္ အန္ဒါေဘာ့စ္ဘာ့ဂ္တို႔ ႏွစ္ဦးသည္ အဆိုပါ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ျဖင့္ ေမာ့ဖ္ဖက္ ေလဆိပ္မွ နယူးေယာက္ ၿမိဳ႕သုိ႔ ပ်ံသန္းသြားရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိၿပီး ၄င္းေလယာဥ္သည္ ပ်ံသန္းမည့္ ခရီးစဥ္ အတြင္း ဖီးနစ္၊ ဒယ္လက္စ္၊ ဝါရွင္တန္ ႏွင့္ အတၱလႏၲာ သို႔မဟုတ္ နတ္ရွ္ေဗးလ္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ ဝင္ေရာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး နယူးေယာက္ၿမိဳ႕သို႔ ဇူလိုင္လ အေစာပိုင္းတြင္ ေရာက္ရွိမည္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္၏ ေတာင္ပံအား ဘိုးအင္း ၇၄၇ ေလယာဥ္၏ ေတာင္ပံအတုိင္း ျပဳလုပ္ထားၿပီး ေန႔ဘက္တြင္ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္ကို အေတာင္ပံ တစ္ေလွ်ာက္ ရွိ ဆိုလာျပား မ်ားမွ ရယူကာ ရရွိလာေသာ စြမ္းအင္အား လီသီယမ္-ပုိလီမန္ ဘက္ထရီကို အသံုးျပဳ၍ သိုေလွာင္ၿပီး ညဘက္တြင္ ေမာင္းႏွင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းေလယာဥ္၏ ေရွ႕ပိုင္းအား ကာဗြန္-ဖိုင္ဘာ အသံုးျပဳ၍ တည္ေဆာက္ ထားျခင္းေၾကာင့္ ေပါ့ပါးမႈ ရွိေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ညဘက္ ပ်ံသန္းမႈ ၂၆ နာရီ ၾကာျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ဆြစ္ဇာလန္မွ ေမာ္႐ိုကို သို႔ စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမ၀တီ
သုေတသန ပညာရွင္မ်ားက ထုတ္လုပ္ထားသည့္ အလြန္ ေပါ့ပါးေသာ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ တစ္စင္းသည္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု တစ္ဝန္းသို႔ ေမလ အေစာပိုင္းတြင္ ပ်ံသန္း သြားလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မတ္ ၂၈ ရက္ က ထုတ္ေဖာ္ေၾကညာခဲ့သည္။
ဆြစ္ဇာလန္ ႏိုင္ငံသား ေလယာဥ္မွဴးမ်ား ျဖစ္သည့္ ဘာတရန္ ပစ္က္ကာ့ဒ္ႏွင့္ အန္ဒါေဘာ့စ္ဘာ့ဂ္တို႔ ႏွစ္ဦးသည္ အဆိုပါ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္ျဖင့္ ေမာ့ဖ္ဖက္ ေလဆိပ္မွ နယူးေယာက္ ၿမိဳ႕သုိ႔ ပ်ံသန္းသြားရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိၿပီး ၄င္းေလယာဥ္သည္ ပ်ံသန္းမည့္ ခရီးစဥ္ အတြင္း ဖီးနစ္၊ ဒယ္လက္စ္၊ ဝါရွင္တန္ ႏွင့္ အတၱလႏၲာ သို႔မဟုတ္ နတ္ရွ္ေဗးလ္ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားသို႔ ဝင္ေရာက္မည္ ျဖစ္ၿပီး နယူးေယာက္ၿမိဳ႕သို႔ ဇူလိုင္လ အေစာပိုင္းတြင္ ေရာက္ရွိမည္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္သံုး ေလယာဥ္၏ ေတာင္ပံအား ဘိုးအင္း ၇၄၇ ေလယာဥ္၏ ေတာင္ပံအတုိင္း ျပဳလုပ္ထားၿပီး ေန႔ဘက္တြင္ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္ကို အေတာင္ပံ တစ္ေလွ်ာက္ ရွိ ဆိုလာျပား မ်ားမွ ရယူကာ ရရွိလာေသာ စြမ္းအင္အား လီသီယမ္-ပုိလီမန္ ဘက္ထရီကို အသံုးျပဳ၍ သိုေလွာင္ၿပီး ညဘက္တြင္ ေမာင္းႏွင္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ၄င္းေလယာဥ္၏ ေရွ႕ပိုင္းအား ကာဗြန္-ဖိုင္ဘာ အသံုးျပဳ၍ တည္ေဆာက္ ထားျခင္းေၾကာင့္ ေပါ့ပါးမႈ ရွိေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ညဘက္ ပ်ံသန္းမႈ ၂၆ နာရီ ၾကာျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ဆြစ္ဇာလန္မွ ေမာ္႐ိုကို သို႔ စမ္းသပ္ ပ်ံသန္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမ၀တီ