ထားဝယ္ႏွင့္ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ ၿပီးစီးပါက အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းမ်ား၏ အေရးပါေသာ ေနရာသို႔ ေရာက္ရွိလာမည္


ယမန္ေန႔ ညေနပိုင္းက ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီး ဦးဥာဏ္ထြန္း ေအာင္ သည္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ နန္းသီတာ ဆိပ္ကမ္းမွ ေရယာဥ္ျဖင့္ ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုး တက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးရာ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ ဦးေဆာင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးခ်ဳိသန္းေမာင္က ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာႀကီးမ်ား ဝင္ေရာက္ ဆိုက္ကပ္မႈ၊ ကုန္ကိုင္တြယ္ႏိုင္မႈ၊ ဝင္ေငြရရွိမႈ အေျခအေနႏွင့္ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ CONCEPTUAL PLAN တို႔ကို ရွင္းလင္း တင္ျပသည္။
ထို႔ေနာက္ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက လက္ရွိ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာႀကီး ၁၈ စင္း ဆိုက္ကပ္ႏိုင္ေသာ ဆိပ္ခံတံတား ၁၈ စင္းရွိၿပီး ေနာင္တြင္ ဆိပ္ခံတံတား ၁၄ စင္း တိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ ႏိုင္မည္ျဖစ္၍ စုစုေပါင္း ဆိပ္ခံတံတား ၃၂ စင္းရွိၿပီး ႏိုင္ငံျခား သေဘၤာႀကီး ၃၂ စင္းထိ ဆိုက္ကပ္ လာႏိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္ကိုင္တြယ္မႈ အေနျဖင့္လည္း ႏွစ္ဆတိုး တက္လာ ႏိုင္ မည္ျဖစ္ရာ ဆိပ္ခံတံတားမ်ား ႀကံ့ခိုင္မႈ ေကာင္းမြန္ေရး၊ ရန္ကုန္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ တန္ခ်ိန္ ၂ဝဝဝဝ အထက္ရွိ ေရယာဥ္ႀကီးမ်ား ဝင္/ထြက္ ဆိုက္ကပ္ ႏိုင္ေရးအတြက္ MASTER  PLAN ေရးဆြဲ ေဆာင္ ရြက္သည့္ ေနရာ၌ ဝင္ေငြ တိုးတက္ ရရွိႏိုင္ေရး နည္းလမ္း ေပါင္းစံု ႀကံဆ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးက ဆိပ္ကမ္းမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ ေရး၏ အဓိက က်ေသာ ပို႔ကုန္/ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏိုင္ငံတကာမွ သတ္မွတ္ ထားသည့္ စံခ်ိန္စံၫႊန္း မ်ားႏွင့္အညီ ကုန္တင္/ ကုန္ခ် လုပ္ငန္းမ်ား လ်င္ျမန္ ေခ်ာေမြ႕စြာ ေဆာင္ရြက္ ေပးရန္လိုေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အဓိက ပို႔ကုန္/ သြင္းကုန္မ်ားျဖစ္သည့္ စားသံုးဆီ၊ စက္သံုးဆီ၊ ေကာက္ပဲ သီးႏွံ၊ အေထြေထြ ကုန္ႏွင့္ ကုန္ေသတၱာစသည့္ အမ်ဳိးအစား အလိုက္ ကုန္ပမာဏ အခ်ဳိးအတိုင္း ဆိပ္ကမ္း အေရအတြက္ကို တည္ေဆာက္မွ သာ CONCEPTUAL PLAN ျဖစ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လာေသာ စီးပြားေရး အေျခအေန အရ ထုတ္ကုန္/ သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား တိုးျမႇင့္ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး ေက်ာက္တန္း ၿမိဳ႕နယ္ သီလဝါ ေဒသ တြင္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္မွ ဆိပ္ကမ္း တိုးခ်ဲ႕ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ေရယာဥ္ ၃၇စင္း ဆိုက္ကပ္ႏိုင္သည့္ ဆိပ္ကမ္း ၃၇ခု ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ရာ ၃၇ ခုအနက္ စက္သံုးဆီ လုပ္ငန္းအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ၁၁ ခု၊ ေကာက္ပဲ သီးႏွံတင္/ ခ်လုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ေလးခု၊ အေထြေထြႏွင့္ ကုန္ေသတၱာ လုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ၁ဝ ခု၊ သေဘၤာ ဖ်က္လြန္းက်င္း လုပ္ငန္းအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား ေလးခု စုစုေပါင္း ဆိပ္ခံတံတား ၂၉ ခုကို ေနရာခ်ထား ေပးခဲ့ၿပီး ကတၱရာႏွင့္ ေရနံဆက္စပ္ ပစၥည္း မ်ားအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား တစ္ခုအား တင္ဒါ ေခၚယူထားၿပီး ျဖစ္ရာ စုစုေပါင္း ဆိပ္ခံ တံတား ၃ဝ ရွိသြားၿပီ ျဖစ္၍ လက္က်န္ ခုနစ္ခုအား ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ဆိပ္ကမ္း အေထြေထြႏွင့္ ကုန္ေသတၱာ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး အတြက္ JV အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ေငြရယူ၍ လည္းေကာင္း ဆိပ္ခံ တံတားမ်ား ေဆာက္ လုပ္ရန္ စီမံလ်က္ ရွိေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၂- ၂ဝ၁၃ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ စက္သံုးဆီ တင္သြင္းမႈမွာ တန္ခ်ိန္ သန္းေပါင္း ၁ ဒသမ ၄၆ ရွိၿပီး လယ္ယာထြက္ကုန္ သီးႏွံ တင္ပို႔မႈမွာ တန္ခ်ိန္ သန္းေပါင္း ၂ ဒသမ ၉၃ ရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ သီလဝါ ဆိပ္ကမ္း၌ရွိ ေသာ ဆိပ္ခံ တံတားေနရာ ၃၇ ခုအား လုပ္ငန္း အမ်ဳိးအစား အလိုက္ ဆိပ္ခံ တံတားမ်ား ေဆာက္လုပ္ရန္ ေနရာ သတ္မွတ္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ထုတ္ကုန္/သြင္း ကုန္ပမာဏ လိုအပ္ခ်က္ကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ လိုအပ္ မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး စီးပါက အေရွ႕ေတာင္ အာရွတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဆိပ္ကမ္း လုပ္ငန္းမ်ား၌ အဓိက အေရးပါေသာ ေနရာတြင္ ေရာက္ရွိလာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား တည္ေဆာက္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ ပုဂၢလိက ပိုင္ဆိုင္မႈ အခ်ဳိးသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ ပုဂၢလိက ပိုင္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း သည္ သင့္ေလ်ာ္ေၾကာင္း၊ ယခုသီလဝါ ေဒသရွိ ဆိပ္ခံတံတား ၃၇ ခုတြင္လည္း ျမန္မာ့ဆိပ္ ကမ္းအာဏာပိုင္ အေနျဖင့္ ခုနစ္ခုသာ ေဆာင္ရြက္ရန္ ရွိၿပီး ပုဂၢလိက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဆိပ္ခံ တံတား ၃ဝ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အေနျဖင့္ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ပုဂၢလိက က႑ အေနျဖင့္  ၇၆ ရာခိုင္ႏႈန္း  ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း မွာၾကားခဲ့သည္။
ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးသည္ ရန္ကုန္ျမစ္ေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ေရလမ္းေၾကာင္း အေျခအေနမ်ား၊ ေသာင္တူး ေရယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေသာင္တူးေဖာ္မႈႏွင့္ သေဘၤာႀကီး မ်ားဝင္/ထြက္ ရာ ေရလမ္းေၾကာင္း အေျခအေနမ်ားကို ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆး ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။      
              

SHARE THIS