အငွားယာဥ္ေမာင္းေတြေၾကာင့္ ႏုိင္ငံဂုဏ္တက္ေစဖုိ႔

ေရးသားသူ- သတင္းအဖြဲ႕ ၂၀၁၃ ႏွင့္ ၂၀၁၄ တြင္ အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပမည့္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ အႀကီးက်ယ္ဆံုး အားကစားပြဲျဖစ္ေသာ ဆီးဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲႏွင့္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားအတြက္ အေရးပါသည့္အလွည့္က် ဥကၠ႒ ရာထူးမ်ားတို႔ကို အမွီျပဳၿပီး ကမၻာလွည့္ခရီးသြားသံုးသန္းခန္႔ ျပည္တြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာမည္ဟု ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ခန္႔မွန္းေနၾကသည္။ ထုိ႔အျပင္ အေျပာင္းအလဲမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို စိတ္၀င္စားေနေသာ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားလည္း ပုိမိုလာေရာက္ေနၾကသည္။ ႏုိင္ငံစံုမွလာေရာက္မည့္ ခရီးသြားမ်ားအသံုးျပဳရန္ အငွားယာဥ္တကၠစီမ်ားကို စနစ္တက် ရွိေအာင္ မည္ကဲ့သုိ႔ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ထားသနည္းဟု အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ အငွားယာဥ္အဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာအစုိးရဌာနမ်ားသုိ႔ 7Day News က ေမးျမန္းရာ “ဘာအစီအစဥ္မွမရွိေသး” ဟု ၎တို႔က တညီတၫြတ္တည္းေျဖၾကသည္။ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အထီးက်န္ေနခဲ့သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ႏုိင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာ၏ အာ႐ံုစုိက္မႈကို ခံခဲ့ရၿပီး ယင္း၏ရလဒ္အျဖစ္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ တစ္ႏွစ္အတြင္း စံခ်ိန္တင္ခရီးသြားဧည့္သည္ တစ္သန္းေက်ာ္ လာေရာက္လည္ပတ္ခဲ့ၾကသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ရန္ အလားအလာေကာင္းေသာ ျမန္မာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ အခြင့္အလမ္းမ်ားရွိသလို စိန္ေခၚမႈမ်ားလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအေျခစုိက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားကဆုိသည္။ ယင္းစိန္ေခၚမႈမ်ားအနက္ တစ္ခုမွာ စနစ္တက်မရွိေသာ တကၠစီေခၚ အငွားယာဥ္စနစ္ပင္ ျဖစ္သည္။ “ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွာ တကၠစီကလည္း အေရးႀကီးတဲ့၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတစ္မ်ိဳးပဲ” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံခရီးသြားလုပ္ငန္းအ ဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္တြင္းရွိ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းအခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဆိုပါလုပ္ငန္းကို ၀န္ေဆာင္မႈတစ္ခုဟု ယခုအခ်ိန္အထိ ႐ႈျမင္မႈမရွိေသးသည့္သူမ်ားလည္းရွိသည္။ ကားေမာင္းေနစဥ္အတြင္း အမ်ိဳးသမီးခရီးသည္မ်ားကို ထိကပါးရိကပါး ေျပာဆုိျခင္း၊ ထုိသို႔မဟုတ္ပါက ညစ္ညမ္းဇာတ္လမ္းတြဲမ်ားကုိ ကားအတြင္းရွိ တီဗီမ်ား၌ ဖြင့္ထားျခင္း၊ ေက်ာ္တက္သြား သည့္ကားကုိ မၾကား၀ံ့မနာသာ စကားလံုးမ်ား ေျပာဆုိၿပီး ဆဲေရးတုိင္းထြာျခင္း၊ ကားအတြင္း ခရီးသည္ကို စာနာမႈမရွိဘဲ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္း၊ ေတြ႕ကရာေနရာ ကြမ္းေထြးျခင္း၊ ခရီးသည္ကုိခြင့္မေတာင္းဘဲ လူႀကံဳတင္ျခင္း၊ ခရီးဆံုးေအာင္ မပို႔လုိျခင္း၊ ႐ိုင္းစုိင္းစြာေျပာဆိုတတ္ျခင္း စသည္ျဖင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမဆန္သည့္ အျပဳအမူမ်ား ျပဳလုပ္သူမ်ား ရွိေနေသး သည္။ ၿမိဳ႕တြင္းစီး ခရီးသည္တင္ယာဥ္မ်ားမွာပင္ ယာဥ္ေမာင္းႏွင့္ ယာဥ္ေနာက္လုိက္တုိ႔ အျပဳအမူ ႐ိုင္းစိုင္းလွ်င္ တုိင္ၾကားရန္ ဌာန သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ရွိေသာ္လည္း အငွားယာဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကန္႔ကြက္ရန္ သီးသန္႔ဌာနမရွိပါ။ အငွားယာဥ္ေမာင္းအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ခရီးသည္မ်ားမွာ ၀န္ေဆာင္မႈရယူ၊ စားသံုးေသာသူ၏ အခြင့္အေရး ေပ်ာက္ဆံုးေနေၾကာင္း အငွားယာဥ္ မၾကာခဏစီးသူမ်ားက ေျပာသည္။ “ တကၠစီမွ မဟုတ္ဘူး။ ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြျဖစ္တဲ့ ဟိုတယ္ေတြ၊ စားေသာက္ဆုိင္၀န္ေဆာင္မႈေတြလည္း ေသခ်ာဂ႐ုစိုက္သင့္တယ္။ ပုိက္ဆံပိုေတာင္းတာတုိ႔၊ တစ္ခါစားပံုစံလုပ္တာတုိ႔၊ ခရီးနီးနီးေလးကို ပတ္ေမာင္း တာတို႔ ပုိက္ဆံပိုေတာင္းတာတုိ႔ က တုိင္းျပည္ရဲ႕ပံုရိပ္ကို ထိခိုက္ေစတယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ဧည့္လမ္း ၫႊန္မ်ားအသင္း အတြင္းေရးမွဴးတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးထြန္းျမတ္ကေျပာသည္။ စနစ္တက် ေလ့က်င့္သင္ၾကားျခင္း မခံခဲ့ရေသာ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ားသည္ လာမည့္ လအနည္းငယ္အတြင္း ၎တုိ႔ ယာဥ္ေမာင္းဘ၀၏ ပထမဦးဆံုးေသာ အေတြ႕အႀကံဳသစ္ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ အႀကီးမားဆုံးေသာ အားကစားၿပိဳင္ပြဲျဖစ္သည့္ ဆီးဂိမ္းကုိ အိမ္ရွင္အျဖစ္ လက္ခံက်င္းပရ မည္ျဖစ္ၿပီး လအနည္းငယ္အၾကာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံအလွည့္က်ဥကၠ႒အျဖစ္ တာ၀န္ယူရမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းတို႔ကို အမွီျပဳၿပီး ႏုိင္ငံျခားသားခရီးသြားအေရအတြက္မွာ သံုးသန္းခန္႔အထိ ၀င္ေရာက္လာႏုိင္သည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က ခန္႔မွန္းထားသည္။ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ယင္းကဲ့သုိ႔ေသာ အားကစားၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ပြဲေတာ္မ်ား က်င္းပမည္ဆုိပါက ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ားထဲတြင္ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားအတြက္လည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစား ေလ့ရွိၿပီး ႀကိဳတင္သင္တန္းေပးျခင္းမ်ိဳး ျပဳလုပ္ေလ့ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္မူ ယင္းသို႔ေသာ ျပင္ဆင္မႈမ်ိဳး မရွိေသးေပ။ ၄၄ ႏွစ္အတြင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျပန္လည္က်င္းပမည့္ ဆီးဂိမ္းပြဲေတာ္ကို ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ၿမိဳ႕ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္၊ ယဥ္ေက်းမႈၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္သည့္ မႏၲေလး၊ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္ႏွင့္ ေငြေဆာင္ကမ္းေျခတုိ႔တြင္ က်င္းပသြားမည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ၿပိဳင္ပဲြမ်ားတြင္ ပရိသတ္မ်ားႏွင့္ အားကစားသမားမ်ား အဆင္ ေျပေစရန္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးေရ ၁၀၀၀ ခန္႔ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အားကစား ၀န္ႀကီးဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း သီးသန္႔သြားလာလုိသူမ်ားအတြက္ အငွားယာဥ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ လံုေလာက္ေသာ ျပင္ဆင္မႈမ်ိဳး မရွိေသးေပ။ ႏိုင္ငံတကာၿပိဳင္ပြဲတစ္ခု ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ေရးတြင္ လာေရာက္သည့္ ဧည့္သည္မ်ား အဆင္ေျပစြာ သြားလာႏိုင္ေရးမွာ အေရးႀကီးေၾကာင္း ဆီးဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို သြားေရာက္သတင္းရယူခဲ့သည္ ၀ါရင့္အားကစား ကေလာင္ရွင္ ဦးခင္ေမာင္ေထြး(ပ်ဥ္းမနား)က ေျပာသည္။ ၿပိဳင္ပြဲကာလအတြင္း ခရီးသြားမ်ားကို၀န္ ေဆာင္မႈေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပး႐ံုသာမက ပြဲေတာ္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ အားကစားအသံုးအႏႈန္းမ်ား၊ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ားကို သင္ၾကားေပးရန္လိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။ လက္ရွိတြင္ၿပိဳင္ပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ မ်ားစြာျပင္ဆင္ရဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းကေျပာသည္။ “စမ္းတ၀ါး၀ါးနဲ ့ၿပိဳင္ပြဲၿပီးမွ ေရာက္သြားတာမ်ိဳးမျဖစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ကားေပၚမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္ျပတာတို ့ ကြမ္းေထြးတာ တို႔ကအစ ေပ်ာက္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးရမယ္” ဟု ၎ကဆို သည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ တကၠစီစနစ္သည္စုဖြဲ ႔မႈႏွင့္ တာ၀န္ခံမႈအားနည္းေနေသးၿပီး တစ္ဦးခ်င္းစီ အလိုက္စိတ္ႀကိဳက္ ပံုစံျဖင့္ ၀န္ေဆာင္မႈေပးသည့္ စနစ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကိုစုစည္းၿပီး သင္တန္းေပးရန္မွာ လက္ေတြ ့အားျဖင့္ ခက္ခဲသည့္ကိစၥတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား စုစည္းထားသည့္ အဖြဲ႕မ်ားက ဆိုသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီမွရရွိေသာ စာရင္းမ်ားအရ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ City Taxi မွာ စီးေရ ၄၇၀၀၀ ေက်ာ္ရွိၿပီးယင္းတို႔မွာ ႏိုင္ငံတကာတြင္ က်င့္သံုးေနသည့္ ကုမၸဏီ(သို႔မဟုတ္)အစုအဖြဲ႔ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သီးျခားစီ ကိုယ့္အစီအစဥ္ျဖင့္ လည္ပတ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ “ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကားေပၚကို စထုိင္လိုက္ၿပီးဆိုကတည္းက ညေနက်ရင္ ေပးရမယ့္ အုံနာခရယ္၊ မိသားစုအတြက္အိမ္စရိတ္ရယ္ ဒါပဲေတြးေနရတယ္” ဟု ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးမွာ အငွားယာဥ္ေမာင္းတစ္ဦးက ေျပာသည္။ အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားလာၿပီး စီးပြားေရးေၾကာင့္ ကားငွားစီးသူ နည္းခ်ိန္၊ ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္း၍ ေန႔စဥ္တြက္ေျခကိုက္ရန္ ၎တို႔အတြက္လည္း ဖိစီးမႈမ်ားးစြာ ရွိေနပါသည္ ။ ထုိ႔အျပင္ ဒုစ႐ိုက္မႈ က်ဴးလြန္သူမ်ားက အငွားယာဥ္ေမာင္းမ်ားကုိ ပစ္မွတ္ထား၍ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သည္ မ်ဳိးရွိတတ္၍ ၎တုိ႔အတြက္လည္း အခက္အခဲမ်ားစြာရွိသည္။ ယင္းယာဥ္ေမာင္းမ်ားကို စုစည္းၿပီး သင္တန္းေပးရန္ဆိုသည္မွာ အစိုးရကဲ့သို႔ေသာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ိဳးက ဦးမေဆာင္ပါက ေအာင္ျမင္ရန္မွာ ခဲယဥ္းေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားစုစည္းကာ ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ားအသင္းမွ ဥကၠ႒ ဦးကိုကိုက ေျပာသည္။ တစ္ရက္လွ်င္ အံုနာေၾကး၊ ေလာင္စာဆီေၾကး၊ မိသားစုစားစရိတ္တို႔ကို အလ်င္မီေအာင္ရွာေဖြရသျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား ေန႔စဥ္သင္တန္းတက္ရန္မွာ ခက္ခဲေသာ အလုပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းကေျပာသည္။ တကၠစီယာဥ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၀န္ေဆာင္မႈ လိုအပ္ခ်က္အျပင္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ျပႆနာသည္လည္း ေျဖရွင္းရမည့္ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္သည္။ မီတာတပ္ဆင္ထားျခင္း မရွိေသာ သို႔တည္းမဟုတ္ မီတာတပ္ဆင္ထားေသာ္လည္း အသံုးမျပဳသည့္ အငွားယာဥ္မ်ားသည္ ေရရွည္တြင္ ျဖစ္လာႏိုင္သည့္ ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္ေမာင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ားက ဆိုသည္။ “မီတာဆိုတာ ရွိသင့္တဲ့ စနစ္ပဲ။ ဒါေပမဲ့ သံုးမယ္ဆိုရင္ တကယ္အဆင္ေျပဖို႔ လိုတယ္” ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား အသင္းမွဥကၠ႒ ဦးကိုကိုက ေျပာသည္။ လက္ရွိေျပးဆြဲေနေသာ ယာဥ္မ်ားမွာ စီအင္န္ဂ်ီ၊ ဒီဇယ္၊ ဓာတ္ဆီ စသည္ျဖင့္ အသံုးျပဳသည့္ ေလာင္စာဆီႏွင့္ ေစ်းႏႈန္း မတူညီမႈမ်ားေၾကာင့္ မီတာစနစ္ဟု တစ္ေျပးညီ လုပ္လိုက္ပါက လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ အဆင္ေျပမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ၄င္းကဆိုသည္။ ႏိုင္ငံတကာကဲ့သို႔ အငွားယာဥ္မ်ား မီတာစနစ္ အသံုးျပဳမည္ဆိုပါက ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္း သက္သာသည့္ စီအင္န္ဂ်ီသံုးယာဥ္မ်ားကို အျခားယာဥ္မ်ား ယွဥ္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေၾကာင္း ၄င္းကဆိုသည္။ စီအင္န္ဂ်ီသုံး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္ မီတာတပ္ဆင္ကာ ေျပးဆြဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ခရီးသည္အမ်ားစုက လက္မခံေသးဘဲ ျပႆနာအခ်ဳိ႕ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ပါရမီ၊ မီတာတကၠစီမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးျဖစ္သူ ဗိုလ္မွဴး ႀကီးမ်ိဳးျမင့္(ၿငိမ္း)က ေျပာသည္။ မီတာစနစ္ မေအာင္ျမင္ရျခင္းမွာ ယာဥ္စီးသူက ယင္းစနစ္အေပၚ ယံုၾကည္မႈမရွိျခင္း၊ ခရီးသည္က တတ္ႏုိင္သည့္ေစ်းႏႈန္းထက္ ပိုက်မည္ကို စိုးရိမ္ျခင္းႏွင့္ ေစ်းဆစ္ရန္ အၿမဲလိုလားေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းကဆိုသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ခရီးသြားမ်ားသည္ မီတာႏွင့္ စီးေသာစနစ္ကို က်င့္သားရေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ျပည္တြင္း ခရီးသြားမ်ားအတြက္မူ အေလ့အက်င့္ လိုအပ္ေနေသးေၾကာင္း ၄င္းကဆုိသည္။ “ဘယ္ႏိုင္ငံမွာမဆို ကုမၸဏီစနစ္နဲ႔ သြားတယ္။ ယာဥ္လိုင္းေတြ စည္းကမ္းထိန္းတာေကာ၊ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးတာေရာ ကုမၸဏီ အေနနဲ႔ဘဲ လုပ္ၾကတယ္” ဟု ၄င္း က ဆိုသည္။ လက္ရွိတြင္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ၿပိဳင္ပြဲမ်ား၊ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို အိမ္ရွင္အျဖစ္ က်င္းပျခင္း အပါအ၀င္ လာေရာက္လည္ပတ္မည့္ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ လက္ရွိႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ တကၠစီျပႆနာမ်ားအတြက္ ေျပလည္ရန္ ေျဖရွင္းရန္ လိုအပ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ငန္းမ်ားက ဆုိသည္။ “ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ျပင္ဆင္ရမဲ့အထဲမွာ တကၠစီေတြလဲ အေရးပါမႈ တစ္ရပ္ဘဲ” ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးသြား လုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူက ေျပာသည္။ တကၠစီအပါအ၀င္ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ပါက ခရီးသြားအေရအတြက္သည္ ခန္႔မွန္းထားသည္ထက္ ႏွစ္ဆခန္႔ျဖစ္သည့္ ေျခာက္သန္းအထိ တိုးတက္လာႏိုင္သည့္ဟု ၄င္းကဆိုသည္။ ေျပာင္းလဲလာေသာ အေျခအေနမ်ားႏွင့္အတူ အဆင္ေျပေျပ လိုက္ပါႏိုင္ရန္အတြက္ လက္ရွိက်င့္သံုးေနသည့္ တကၠစီစနစ္သည္လည္း ႀကီးမားသည့္ အေျပာင္းအလဲတစ္ခု မျဖစ္ မေန လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ “အေျပာင္းအလဲ တစ္ခုလုပ္ကို လုပ္ရေတာ့မယ္။ လက္ရွိအတိုင္းသြားေနရင္ေတာ့ ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္လည္းအဆင္မေျပဘူး” ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေမာင္းသူမ်ား အသင္း ဥကၠ႒ ဦးကိုကိုက ေျပာသည္။ “ကားသမားေတြရဲ႕ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာက်န္းမာေရးက အေရးႀကီးတယ္။ သူတုိ႔ေတာ္ရင္ေတာ္သေလာက္ သူတုိ႔႐ိုင္းရင္း႐ုိင္းသေလာက္ ႏုိင္ငံရဲ႕ပုံရိပ္ကုိ ထင္ဟပ္ေနမွာ” ဟု စိတ္ပညာဆရာ၀န္ ဦးမ်ဳိးသူကေျပာသည္။ ဓာတ္ပုံ- ေဂ်ေမာင္ေမာင္ (အမရပူရ)

SHARE THIS
Previous Post
Next Post