စစ္ေတြ ပင္လယ္ကူးဆိပ္ကမ္း ယခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္တြင္ ၿပီးစီးမည္

ျမန္မာ-အိႏ္ၵိယႏွစ္နုိင္ငံ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္မွစတင္ စစ္ေတြျမဳိ႕တြင္ တည္ေဆာက္ေနသည္႔ ပင္လယ္ကူးဆိပ္ကမ္းကုိ ယခုႏွစ္
ဒီဇင္ဘာတြင္ ျပီးစီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပသည္။

ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စုံသုံးစီမံကိန္း၏အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ယင္းဆိပ္ကမ္းကုိ
ႏွစ္နုိင္ငံသေဘာတူညီခ်က္အရ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ အျပီး သတ္ရ မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ရာသီဥတု အေျခအေန၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ တြင္ ျဖစ္ပြါးခဲ႔ေသာ ပဋိပကၡအေျခအေနမ်ားေၾကာင္႔ ဒီဇင္ဘာတြင္သာ အျပီး သတ္နုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းကုိ တာဝန္ယူတည္ေဆာက္ေနသည့္ ESSAR ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႏွင့္ နီးစပ္ သူတစ္ဦးကေျပာသည္။

ယခုလက္ရွိ အေနအထားတြင္ အဆုိပါ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ရာ၌ ကုန္းေျမ တည္ေဆာက္မွဳစီမံကိန္းမွာ အၾကမ္းထည္လုပ္ငန္းမ်ားၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ျပီး ယင္းႏွင့္ဆက္စပ္၍ သေဘၤာမ်ားခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဆိပ္ခံတံ တားႏွစ္စင္း အပါအဝင္ ဆိပ္ကမ္းကုန္းေျမ ေျမညႇိျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းအေဆာက္အဦမ်ားအား အရွိန္အဟုန္ျမင့္တည္ေဆာက္ လွ်က္ရွိသည္။

စီမံကိ္းျပီးစီး ပါက ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအစုိးရသုိ႔ လဲႊေျပာင္းေပးအပ္ သြားမည္ျဖစ္ရာ ၀န္ထမ္းခန္႔ထားျခင္းအပါ အ၀င္စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္မ်ားကုိလည္း ျမန္မာနုိင္ငံမွေဆာင္ရြက္ခြင့္ရရွိမည္ျဖစ္သည္။

ဆိပ္ကမ္းကုိျမန္မာနုိင္ငံမွ လဲႊေျပာင္းလက္ခံျပီးေနာက္ အဆုိပါဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းအနီးယခင္ရွိႏွင့္ျပီး စစ္ေတြေဖာင္ေတာ္ႀကီးေနရာမ်ားတြင္ ျမန္မာ နုိင္ငံကမ္းရုိးတန္းသြား သေဘၤာမ်ား ဆုိက္ကပ္ကုန္တင္ကုန္ခ်ျပဳလုပ္နုိင္ မည္ျဖစ္ရာ ရခုိင္ျပည္နယ္ အတြင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမွဳမ်ား ျမန္ဆန္ သြက္ လက္ လာမည္ျဖစ္သည္။

ယင္းအျပင္ စစ္ေတြပင္လယ္ကူးဆိပ္ကမ္းတြင္ တန္ခ်ိန္ (၂၀၀၀၀)ရွိ သေဘၤာမ်ားရပ္နားကုန္တင္ကုန္ခ်ျပဳလုပ္နုိင္မည္ျဖစ္ျပီး စစ္ေတြမွ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္၀ၿမိဳ႕သုိ႔ တန္ခ်ိန္ (၆၀၀)ပါ ေရစူးနည္း သေဘၤာငယ္ မ်ားျဖင့္ ကုန္မ်ားကုိပုိ႔ေဆာင္ကာ ပလက္၀မွတစ္ဆင့္ ကုန္းလမ္းျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသုိ႔သယ္ယူပုိ႔ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။

အလားတူ စစ္ေတြပင္ကယ္ကူးဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အၿပိဳင္ ပလက္ဝဆိပ္ကမ္း ကိုလည္း အရွိန္အဟုန္ျမွင့္တည္ ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ယင္းဆိပ္ကမ္းမွာလည္း မ်ားမၾကာမီအတြင္းၿပီးစီးႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါပလက္ဝ ဆိပ္ကမ္းၿပီးစီးပါက ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စံုသံုးဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းႀကီး စတင္လည္ပတ္ႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

“ဒီစီမံကိန္းကို ရခိုင္ေဒသက စီးပြားလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အာ႐ုံစုိက္ေနၾကပါတယ္။ ဘာလုိ႔ဆုိ စီမံကိန္းၿပီးသြားလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရခုိင္ျပည္နယ္ဟာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးအားေကာင္းလာႏိုင္ တယ္ေလ”ဟု ရခုိင္ေဒသ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးကေျပာသည္။

ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စံုသံုးစီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က အိႏိၵယႏိုင္ငံ နယူးေဒလီၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာ-အိႏၵိယႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူ ညီမွဳလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။

တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအား အိႏိၵယမွ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း (၁၂၀) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံကာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ အတြင္းမွ စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဤစီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ကုန္စည္ျဖတ္သန္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မွဳ အတြက္ ပုိ႔ကုန္တန္ဘုိး၏ ၂.၅ ရာခုိင္ႏွဳန္းကုိ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာဝင္ေငြ အျဖစ္ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။

မာန္ယုေက်ာ္(ေရႊဝေျမ)

ဓါတ္ပုံ - ဆုျမတ္ထြန္း

ကုိးကား။ ။ ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္

စစ္ေတြ ပင္လယ္ကူးဆိပ္ကမ္း ယခုႏွစ္ႏွစ္ကုန္တြင္ ၿပီးစီးမည္

ျမန္မာ-အိႏ္ၵိယႏွစ္နုိင္ငံ သေဘာတူညီခ်က္ျဖင့္ ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္မွစတင္ စစ္ေတြျမဳိ႕တြင္ တည္ေဆာက္ေနသည္႔ ပင္လယ္ကူးဆိပ္ကမ္းကုိ ယခုႏွစ္ 
ဒီဇင္ဘာတြင္ ျပီးစီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပသည္။ 

ကုလားတန္ ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စုံသုံးစီမံကိန္း၏အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ယင္းဆိပ္ကမ္းကုိ 
ႏွစ္နုိင္ငံသေဘာတူညီခ်က္အရ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔တြင္ အျပီး သတ္ရ မည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ရာသီဥတု အေျခအေန၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ တြင္ ျဖစ္ပြါးခဲ႔ေသာ ပဋိပကၡအေျခအေနမ်ားေၾကာင္႔ ဒီဇင္ဘာတြင္သာ အျပီး သတ္နုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း စစ္ေတြဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းကုိ တာဝန္ယူတည္ေဆာက္ေနသည့္ ESSAR ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီႏွင့္ နီးစပ္ သူတစ္ဦးကေျပာသည္။

ယခုလက္ရွိ အေနအထားတြင္ အဆုိပါ ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ရာ၌ ကုန္းေျမ တည္ေဆာက္မွဳစီမံကိန္းမွာ အၾကမ္းထည္လုပ္ငန္းမ်ားၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ျပီး ယင္းႏွင့္ဆက္စပ္၍ သေဘၤာမ်ားခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ရန္အတြက္ ဆိပ္ခံတံ တားႏွစ္စင္း အပါအဝင္ ဆိပ္ကမ္းကုန္းေျမ ေျမညႇိျခင္းလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းအေဆာက္အဦမ်ားအား အရွိန္အဟုန္ျမင့္တည္ေဆာက္ လွ်က္ရွိသည္။

စီမံကိ္းျပီးစီး ပါက ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာအစုိးရသုိ႔ လဲႊေျပာင္းေပးအပ္ သြားမည္ျဖစ္ရာ ၀န္ထမ္းခန္႔ထားျခင္းအပါ အ၀င္စီမံ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္မ်ားကုိလည္း ျမန္မာနုိင္ငံမွေဆာင္ရြက္ခြင့္ရရွိမည္ျဖစ္သည္။

ဆိပ္ကမ္းကုိျမန္မာနုိင္ငံမွ လဲႊေျပာင္းလက္ခံျပီးေနာက္ အဆုိပါဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဆိပ္ကမ္းအနီးယခင္ရွိႏွင့္ျပီး စစ္ေတြေဖာင္ေတာ္ႀကီးေနရာမ်ားတြင္ ျမန္မာ နုိင္ငံကမ္းရုိးတန္းသြား သေဘၤာမ်ား ဆုိက္ကပ္ကုန္တင္ကုန္ခ်ျပဳလုပ္နုိင္ မည္ျဖစ္ရာ ရခုိင္ျပည္နယ္ အတြင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမွဳမ်ား ျမန္ဆန္ သြက္ လက္ လာမည္ျဖစ္သည္။ 

ယင္းအျပင္ စစ္ေတြပင္လယ္ကူးဆိပ္ကမ္းတြင္ တန္ခ်ိန္ (၂၀၀၀၀)ရွိ သေဘၤာမ်ားရပ္နားကုန္တင္ကုန္ခ်ျပဳလုပ္နုိင္မည္ျဖစ္ျပီး စစ္ေတြမွ ခ်င္းျပည္နယ္ ပလက္၀ၿမိဳ႕သုိ႔ တန္ခ်ိန္ (၆၀၀)ပါ ေရစူးနည္း သေဘၤာငယ္ မ်ားျဖင့္ ကုန္မ်ားကုိပုိ႔ေဆာင္ကာ ပလက္၀မွတစ္ဆင့္ ကုန္းလမ္းျဖင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံသုိ႔သယ္ယူပုိ႔ေပးသြားမည္ျဖစ္သည္။

အလားတူ စစ္ေတြပင္ကယ္ကူးဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အၿပိဳင္ ပလက္ဝဆိပ္ကမ္း ကိုလည္း အရွိန္အဟုန္ျမွင့္တည္ ေဆာက္လ်က္ရွိရာ ယင္းဆိပ္ကမ္းမွာလည္း မ်ားမၾကာမီအတြင္းၿပီးစီးႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ၿပီး အဆုိပါပလက္ဝ ဆိပ္ကမ္းၿပီးစီးပါက ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စံုသံုးဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းႀကီး စတင္လည္ပတ္ႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

“ဒီစီမံကိန္းကို ရခိုင္ေဒသက စီးပြားလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အာ႐ုံစုိက္ေနၾကပါတယ္။ ဘာလုိ႔ဆုိ စီမံကိန္းၿပီးသြားလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရခုိင္ျပည္နယ္ဟာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးအားေကာင္းလာႏိုင္ တယ္ေလ”ဟု ရခုိင္ေဒသ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးကေျပာသည္။

ကုလားတန္ျမစ္ေၾကာင္းဘက္စံုသံုးစီမံကိန္းတည္ေဆာက္ရန္အတြက္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က အိႏိၵယႏိုင္ငံ နယူးေဒလီၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာ-အိႏၵိယႏွစ္ႏိုင္ငံ သေဘာတူ ညီမွဳလက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္။

တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအား အိႏိၵယမွ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း (၁၂၀) ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံကာ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလ အတြင္းမွ စတင္ အေကာင္ အထည္ေဖၚေဆာင္ရြက္ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဤစီမံကိန္း ၿပီးစီးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ကုန္စည္ျဖတ္သန္း သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္မွဳ အတြက္ ပုိ႔ကုန္တန္ဘုိး၏ ၂.၅ ရာခုိင္ႏွဳန္းကုိ ႏိုင္ငံ့ဘ႑ာဝင္ေငြ အျဖစ္ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။

မာန္ယုေက်ာ္(ေရႊဝေျမ)

ဓါတ္ပုံ - ဆုျမတ္ထြန္း

ကုိးကား။  ။ ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္

SHARE THIS
Previous Post
Next Post